Als ik rustig optrek is er niks aan de hand maar als het een beetje vlot moet dan schudt de auto eventjes tijdens het koppelen. het schudden gaat van links naar rechts dus het is wel een vreemd gevoel dat niet goed voelt...
lDe laatste tijd hoor ik ook iets van metaal schuren tijdens het koppelen als ik stevig optrek.
Alleen van de 1 naar de 2 en van de 2 naar de 3 doet hij het dus. Zou de koppeling het niet meer goed doen of wat kan het zijn? En.. wat gaat me zoiets kosten als ik het zelf doe, of laat doen...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het lijkt op een onbalans in de koppeling want met rijden heb ik er geen last van.
Maar misschien is het wel de aandrijfas, of iets geheel anders ik heb geen idee eigenlijk.
Misschien dat iemand hetzelfde probleem wel eens gehad heeft?
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... Ik zie een zelfde topic lijkt wel.
13 jaar
Het lijkt erop dat de DSG bak dit probleem veroorzaakt. Ik laat hem nakijken binnenkort, eerst wat geld achter de hand zien te hebben, en dan zal ik de oplossing plaatsen
12 jaar
Wanneer de neus van links naar rechts schud verdenk ik de binnenste homokineet (van de aandrijfas, bakzijde)
12 jaar
Bedankt voor de tip, ik zal binnenkort de auto eens op bokjes zetten en kijken of ik er iets aan kan ontdekken. Zit er dan speling de kineet op of draait de as dan zeg maar geen mooie rondjes? Als het woensdag a.s. redelijk weer is ga ik er eens onder liggen. Wordt vervolgd..
12 jaar
nee, meestal zit er geen speling op maar zit de boel bijna vast. (draait dus niet mooi rond)
12 jaar
Ik zal mijn best doen en kijken of ik verschil zie, voel of hoor tussen links en rechts.
12 jaar
Ik heb vandaag het ashoesje vervangen aan de wielzijde links, en met aftikken van de homokineet plopte het hoesje aan de bakzijde er ook af.
Wat bleek, de bakzijde was met tyraps vastgezet en kennelijk al eens los geweest. Veel vet zat er niet in en een wieltje viel er af.
Ik heb het zaakje maar terug gezet met een andere tyrap, en na een proefritje het leek er even op dat het schudden helemaal weg was.
Inmiddels heb ik gemerkt dat het er nog wel is, maar dan een stuk minder.
Wat wel verandert is dat hij begint te tikken rond de 40 km/u. Niet in de bocht maar rechtuit. Alsof je de homokineet hoort. Het tikken van de homokineet aan de wielzijde gaat veel sneller dan dit geluid.. dit gaat langzamer.
Dus ik ga denk ik een nieuwe homokineet ga aanschaffen voor de bakzijde, vraag me alleen af of dat alleen die drie wieltjes zijn die om de as zitten of dat daar ook die kom bij hoort die aan de versnellingsbak zit. Als ik die kom los draai zal de olie er wel uitlopen denk ik.
Is dat te doen, olie verversen van een dsg bak ( wat ook hoog tijd is) of komt daar weer een hoop bij kijken?
12 jaar
Nee helaas kun je de "ster"niet los krijgen, dit wordt een set incl kom en ashoes. Schrik niet van de prijs :-(
Wanneer je de "kom" los haalt komt er geen olie uit de bak.
12 jaar
Enig idee of die homokineet (bakzijde) en de "ster" hetzelfde zijn als bij een handschakelbak? Dan kan ik eens op de sloop gaan kijken.
Of anders, waar kun je dit soort onderdelen het beste bestellen ?
12 jaar
Dan graag even motorcode en de code van de automaat vermelden.
Het staat op de sticker in de je onderhoudsboek of achter in de auto. (normaal in de kofferbak)
12 jaar
Ik hoop de goede nummers door te geven maar deze nummers heb ik uit het boekje.
Het nr. van de versnellingsbak 2KA A43
motorcode, versnellingsbakcode, laknummer, interieuruitvoering :
77 KW TDI AG6
BLS HXY
R902 0000 0000 AN
en dan staat er schuin (dwars) achter 0757
Kun je hier wat mee?
12 jaar
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/263/caddym.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/263...][img]http://img263.imageshack.us/img263/9875/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Dit zijn de onderdeel nummers en is vrij gangbaar.
succes
12 jaar
Vanmiddag voor 240 euro een nieuwe homokineet bakzijde gehaald bij de VW dealer en er onder geschroefd.
Dit was inderdaad de oorzaak van het schudden van de auto. Eindelijk is het weg.
Hier heb ik me lang aan lopen ergeren en ik vreesde dat het een dure DSG ingreep zou gaan worden.
Het was niet de oorzaak van het tikken bij rechtuit rijden, dat was toch die andere homokineet aan de wielzijde. Misschien doordat ik de kogels verwisseld heb, geen idee. Maar dat is vergeleken met dat schudden maar een klein probleempje.
Dokter, ontzettend bedankt voor je deskundige advies.
Ik ben je een fles wijn verschuldigd.
Mail je adres even of je rekeningnummer als je geen wijn lust.
Op naar het volgende probleem. :)
12 jaar
Alweer een probleem de wereld uit, daar gaat het om.
Neem zelf maar een wijntje op de goede afloop. ;-)
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar