Deze Golf 3 tdi van '96 met automatische versnellingsbak heeft erg lang stilgestaan , en hapert nu als hij in versnelling wordt gezet . Als hij koud is gaat hij alleen achteruit , na wat warmdraaien doet ie af en toe nog een poging om te vertrekken in 1 , 2 , 3 of D , maar altijd met een stevige schok .
Ik dacht alvast te beginnen met nieuwe automaatolie en hydrauliekfilter ; dat zou al enig soelaas moeten bieden , kan er iemand nog eens de te volgen procedure voor het vervangen van de automaatolie opgeven aub ?
Met wat geluk zou het ding daarna weer naar behoren moeten werken , maar ik ben niet 100 % zeker meer wat er precies moet gedaan worden , vandaar deze vraag ...
Bedankt On Wheelz !
Zoals u schreef uitgevoerd , ik begreep alleen niet direct wat u met de overloop bedoelde ...
Dat werd onmiddellijk duidelijk toen we de carterpan los hadden , boven op de aflaatstop-opening staat er binnenin een plastic buisje waardoor er dus steeds een zekere hoeveelheid olie blijft in die carterpan staan , zelfs al is de aflaatstop eruit !
De automaat schakelt weer , maar blijft gevoelig , ik hoop dat het nog wat betert , anders moet ik hier binnenkort een topic openen wat te doen bij een ombouw naar een handgeschakelde bak !
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
Daar zou ik alvast mee beginnen , de kans is groot dat je daarmee het probleem verhelpt .
Je haalt de olie en vervolgens de carterpan eraf , zuiver maken , de nieuwe filter en de nieuwe dichting erin .
Je vult de bak tot de olie uit de overloop ( boutje inbus 5 ) druppelt , dan start je de motor .
Het olieniveau gaat dan weer naar beneden gaan dus vul je bij tot het weer gaat druppelen .
Je haalt de bak door alle schakelstanden en je zorgt ervoor dat er olie blijft druppelen , dan zit er voldoende in .
Wel niet te lang laten draaien , want als ie boven de 40 ° C gaat klopt het niet meer !
Met wat geluk doet ie het dan weer zoals het hoort !
12 jaar