Volkswagen Golf II : automatische versnellingsbak blijft lekken

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: nf 1.6 55kw

Goededag beste leden van problemcar,

Ik heb al ruim 20 jaar een vw golf 2 automaat , welke nu toch en raar terugkerend probleem heeft met de automatische bak.

Deze blijft lekken, ook is de carterpan pakking van de automatische bak al 2 keer vernieuwd, net als de papieren pakking en de zeef,binnen in .De lekkage blijft oa over de carterpan pakking zweten, achterop ,en achterop het differentielhuis zit een vierkant achtig deksel hier druppelt de olie eruit. Juist dit deksel is haast niet te bereiken ,ik weet ook niet wat ik erachter ga aantreffen ,en wat zou eruit kunnen vallen.

Vele malen van buiten afgekit ,met div merken vloeibarepakking, niets helpt.

En ander opmerkelijk fenomeen , na het verversen van de olie atf dexron 2 of 3 ,is binnen de kortste keren het peil niet af te lezen zoals voorgeschreven in het boekje, dus bij warme motor, atf zou dan ca 60c graden zijn ,de stand moet dan tussen min en max liggen.

Pas als je de motor afzet dan komt langzaam de stand terug op het peilstokje ,en komt dan op max uit.
Mede hierom al 2 keer de zeef vervangen ,maar zag geen vervuiling. De atf blijft kraak helder ,en ruikt niet verbrand.

Het peil in het differentieel zakt niet dramatisch er gaat telkens maar een klein beetje bij om over te lopen uit de vulopening.

Het vermoeden wat ik heb is een soort van drukopbouw in de bak ,daarom de ontluchting schoongemaakt ,maar die was eigenlijk niet verstopt.
Daarom eigenlijk de vraag waar komt de lekkage vandaan die ontstaat bij afstaande motor?

En nu ik toch aan het vragen ben , waar is eigenlijk dat blikken doosje voor onder de klembeugel ,die bovenop je koppelomvormer zit?zit hier soms een membraam in ? zoals vroeger bij de halfautomaten van de kever ? en kun je dit openen /reinigen?Het is nl wel heel makkelijk te verwijderen lijkt het .Omdat ik niet weet wat en hoe dit is blijf ik ervan af .

het atf verbruik ligt op ca 0,2 liter per 300km ,dan begint het slecht schakelen weer .na opvullen schakelt de golf weer goed en rijdt hij prima,het brandstof verbruik wordt niet hoger. ,omdat het peil niet afgelezen kan worden zoals het zou moeten maak ik mij wel wat zorgen.

komende week ga ik weer de bak afkitten met weer een andere kit,in de hoop het druppellen te stoppen.

leepu

Geplaatst door leepu (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

audia4 (0) PRO, 10 jaar geleden

afkitten zonder de boel te demonteren, dus van buiten af kun je lekker vergeten en net zo goed niet doen.

deksel er afhalen, pakking vernieuwen, eventueel daar ook vloeibaar pakkingmiddel bij gebruiken.

succes.

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Afkitten lijkt mij niet de beste oplossing.
Er zijn namelijk nog pakkingen after market te koop hiervoor.
Misschien een keer langs een specialist gaan en naar de lekkage laten kijken zodat er gekeken kan worden waar de lekkage vandaan komt.

leepu (0), 9 jaar geleden

Nou beter laat dan nooit ,maar ik heb noit een mailtje gehad dat er een oplossing was, maar hoedan ook ,het verloop,

De bak schakelt nog steeds ,maar lekt nog steeds,ondanks de pakkingen vernieuwen etc.

Hoedan ook bedankt voor de support.

leepu (0), 9 jaar geleden

gelezen op een duits forum dat de storing intern zit ,dat gaat mij ver,maar verklaard de druk opbouw, want de olie verdwijnt gewoon van de peilstok.....zou een o ring afdichting zijn tussen bak en diff.
de pakkingen heb ik al meer dan 4 keer vernieuwd,ook met vloeibare pakking gemonteeerd,natuurlijk,maar daar zit het probleem niet ,er wordt duidelijk druk opgebouwd,alleen waar?,wel dat blijkt dus intern te zitten,zou te doen zijn,allleen zit ik er niet op te wachten,al druppelend tuft de golf verder......Onder dat dekseltje met de klem zit gewoon een soort van centrifugaal component en geen filter of membraam,hoedan ook wederom bedankt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.