Vandaag ben ik er achter gekomen dat ik beide sleutels van mijn Polo Variant uit 1998 als verloren heb moeten beschouwen. Ik heb hierom gebeld naar de Volkswagendealer; hij liet me weten dat ik enkel een sleutel kan bestellen wanneer ik een sleutelcode heb; met een chassisnummer zou dit niet kunnen. Echter, een andere VW- dealer liet mij weten dat ik het gewoon kon bestellen, maar dat de auto wel dan ook nog even "ingelezen" moest worden... Helaas is die dealer een eind verder dan die andere die stelt dat het enkel met een sleutelcode kan.
Daarom heb ik mijn autopapieren via de Wegenwacht uit mijn auto gehaald, maar helaas... ook hier geen sleutelcode op de vinden.
Ik ben eigenlijk ten einde raad... wat moet ik nu doen? Via de sloop kan een setje nieuwe sloten met sleutels en "een keybox" kopen, maar is dat nu wel zo'n goed idee om dat te doen? En is dat een beetje in te bouwen, of echt af te raden (ben een "begin- klusser").
Ik weet het niet, en hoop dat jullie mijn avond/ dag morgen een beetje kunnen verlichten... Mijn vriendin moet nl. met die auto aanstaande maandag naar haar eerste werkdag, en heeft enorme schrik om met mijn gare Peugeot 205 rond te rijden...
Een hopeloze René...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je kunt het ccontactslot wel willen vervangen door een v/d sloop maar dan moet je eigenlijk toch een sleutel hebben om de oude te verwijderen, anders wordt het hak- en breekwerk. De deursloten moeten dan ook nog vervangen worden net zoals die van de achterklep en wellicht het dashbordkastje. Ik zou dus gewoon 2 sleutels bestellen op chassisnr. en laten inlezen bij die andere dealer. Als de sleutels er zijn kun je in ieder geval de auto weer op contact krijgen en van stuurslot af. Is misschien wel iets verder weg die dealer maar per saldo zal het minder gaan kosten en ben je er ook minder tijd aan kwijt.
[quote=moderator]Je kunt het ccontactslot wel willen vervangen door een v/d sloop maar dan moet je eigenlijk toch een sleutel hebben om de oude te verwijderen, anders wordt het hak- en breekwerk. De deursloten moeten dan ook nog vervangen worden net zoals die van de achterklep en wellicht het dashbordkastje.[/quote]
Daar ben ik bang voor, al gebruik ik toch enkel de sleutel aan de bestuurskant... dat zou dan 105 van me zijn :s...
[quote=moderator]Ik zou dus gewoon 2 sleutels bestellen op chassisnr. en laten inlezen bij die andere dealer. Als de sleutels er zijn kun je in ieder geval de auto weer op contact krijgen en van stuurslot af. Is misschien wel iets verder weg die dealer maar per saldo zal het minder gaan kosten en ben je er ook minder tijd aan kwijt.[/quote]
Dat lijkt me een goed idee, ik ga dat doen. Ik vind het wel echt heel vreemd dat die medewerker van die dealer dichtbij zo'n ander verhaal ophangt dan de andere. Dat is toch geen reclame voor zijn zaak?
Ik denk dat ik dat ga doen. Bedankt voor het meedenken iig!
René
13 jaar
PS: Ik zal laten weten of het allemaal gaat lukken / of het gelukt is. Zit ook nog te denken om het eventueel via een dealer in Duitsland te proberen... iemand daar ervaring mee? Het is maar een domme sleutel, toch?!
13 jaar
Kan. Maakt verder niets uit. Heb zelf zeer positieve ervaringen met Duitse dealers.
Ik zag net door een melding van ProblemCar dat deze nog open stond. Echt stom van me!
Ik heb in Den Bosch twee sleutels besteld, betaald via RaboBankieren dan daarn opgehaald met een andere auto. Daarna hebben ze bij Wealer Heerlen alsnog de auto uitgelezen en daarmee de sleutels weer "werkbaar" gemaakt.
Waardeloos eigenlijk, van die gechipte sleutels, maar nog meer waardeloos: Een dealer met magazijnmedewerkers die niet weten wat de mogelijkheden zijn. Maar goed, het is gelukt! Helaas is enkele maanden daarna de gehele motor in de soep gelopen door een lekke koppakking...
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar