Volkswagen GOLF 1 CABRIO: BENZINEPROBLEEM

Bouwjaar: 1993

HALLO,ALLEMAAL
MIJN GOLF 1.8 MULTIPOINT INJECTIE KRIJGT GEEN BRANDSTOF.TOT DE
BRANDSTOFDRUKVERDELER IS ALLES GOED VOLGENS MIJ, WANT ALS IK DE TOEVOERSLANG VAN DE BRANDSTOFDRUKVERDELER HAAL DAN POMPT DE BENZINEPOMP NETJES DE BENZINE ERUIT.HEB WEL BRANDSTOFFILTER VERNIEUWD.MAAR WANNEER IK DE TOEVOERSLANG OP DE BRANDSTOFDRUKVERDELER ZET KOMT ER NIETS UIT.BRANDSTOFDRUKVERDELER IS OKE.DIE HEB IK VAN EEN BMW OVERGEZET OM TE CONTROLEREN.HEB OOK NOG AAN HET VACUUM SLANGETJE
GEZOGEN MAAR DAT MOCHT NIET BATEN.
VOORHEEN DEED DE AUTO OOK AL EENS RAAR, SLOEG IE AF WAARNA JE NA EEN MINUTJE WEER KON STARTEN EN RIJDEN.MAAR NU DOET IE HELEMAAL NIETS MEER BEHALVE RONDDRAAIEN.
WIE KENT DIT PROBLEEM.
GR FULCO

fulco

Geplaatst door fulco (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

worden de injetors wel aangestuurd (te testen met een l.e.d. testlampje op de aansluitingen.) Anders zekeringen controleren. Probleem kan ook in de computereenheid of de bedrading hier naartoe liggen.

Nog een veel voorkomend probleem van de golf1 (cabrio1) is dat de contactschakelaars nogal eens stuk gaan. controleer eens of de ontsteking werkt, of de dynamo D+ heeft en of alles zoals verlichting, ruitenwissers en ventilatie werkt als het contact aanstaat. Zo niet, contactslot uitbouwen en schakelaar vervangen.

fulco (0), 20 jaar geleden

hallo harry
bedankt voor je reactie.de zekeringen zijn oke en de ontsteking
ook.contactschakelaar is ook oke want de verlichting ,ruitenwissers en ventielatie werken gewoon.
wat ik nu heb is dat de motor wel aan wil slaan wanneer ik de brandstofpomp een aantal keer heb laten pompen.nu zag ik onder de auto nog een soort pompje zitten met een stekker erop die ook een beetje zoemt wanneer je je auto opcontact zet.zou dat er misschien mee te maken hebben.

gr fulco

Hans4037 (0) PRO, 20 jaar geleden

Wat jij onder de auto ziet zitten is je benzinepomp,ik denk dat die te weinig opbrengst heeft.
Of zit bij jou de pomp al in de tank?

fulco (0), 20 jaar geleden

hallo hans
heb ik er dan 2 , want in mijn benzinetank zit er ook een.

gr fulco

Hans4037 (0) PRO, 20 jaar geleden

Zitten er bij die onder de auto zit ook benzineslangen aan die naar het filter gaan?
Kan zijn dat in de tank een opvoerpompje zit en onder de auto de hoge druk pomp

audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

Even voor de duidelijkheid, het contactslot is dubbel uitgevoerd, een kring voor de motor met zijn aanhangende onderdelen, een kring voor de rest. Daarom de controle op D+ op de dynamo, en controle op een werkende ontsteking (echt vonken moeten zien tijdens het starten met een bougie in de dop tegen het motorblok gehouden.) Geen ontstekingsvonk te zien, en wel een D+ sluit uit dat het contactslot stuk is, dan wordt de hall gever verdacht.

Als ik jouw tweede verhaal zie denk ik dat de branstofpomp alleen draait wanneer het contact opgezet wordt, en daarna niet meer. Ook dit kan veroorzaakt worden door de hallgever. Werkt deze niet (geen vonk op de bougies) dan zal het branstofpomprelais ook niet aangesproken worden. Volgende schakel is uiteraard het brandstofpomprelais of de bedrading erheen. (te testen door het relais te trekken en verbinding te maken zodat de pomp altijd draait.

Alle golfs cabrio I na 1984 hebben overigens een opvoer pompje in de tank, en een tweede pomp (hogedruk) naast de tank bij het rechterachterwiel. Het waaiertje van het opvoerpompje in de tank wil er wel eens vanaf lopen. Het resultaat hiervan is dat ie helemaal geen brandstof meer verpompt, de hogedrukpomp is namelijk niet zelfaanzuigend.

Wat voor motor (en type inspuiting) hebben we het eigenlijk over?
Als het K(E)-jetronic (geen elektrichse stekkers op de inspuitstukken) is kunnen er nog een paar oorzaken zijn.

Groeten,
Harry

fulco (0), 20 jaar geleden

hallo hans
onder de auto zit volgens mij de retourslang bevestigd.
de

aanvoerslang vanuit de bandstoftank gaat op de brandstoffilter.
gr fulco

ps ga morgen ff goed kijken hoe het nou precies zit

fulco (0), 20 jaar geleden

hallo harry
het is een 2h motor met elektrishe stekkers op de inspuitstukken.heb wel vonk op de bougies.heb ontstekingslamp erop gezet.en wat is precies een hallgever en waar vind ik die.

gr fulco

audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

Hallgever zit onder de rotor van de stroomverdeler. Betaat uit een schijfje met uitsparingen dat tussen een magneet en opnemer (halleffectgever) doordraait. als er problemen zijn is de hallefectgever om zeep. Maar als je een vonk met de ontstekingslamp ziet, en het tijdstip klopt ook nog enigzins zou dit niet het probleem mogen zijn. Als de pomp wel draait tijdens het starten werkt het brandstofpomprelais ook. Houd je nog over dat of de druk te laag is, of dat de inspuitstukken niet aangestuurd worden. Op de aansluitingen van een van de inspuitstukken een LED testertje (koop je voor een paar euro bij halfords of zo) aansluiten en kijken of hij gaat knipperen tijdens het starten. Overigens kan de motorstuurcomputer ook stuk zijn. Deze kun je wel uit(laten)lezen met knippercode's. De computer kan een aantal storingen zien en weergeven.

fulco (0), 20 jaar geleden

hallo harry en hans
heb eufel gevonden volgens mij,maar nu het oplossen ervan.
brandstofpomp wordt niet aangestuurd.dus wat kreeg ik nou,de benzine die onder de motorkap eruit komt is van de retourleiding.brandstofpomp is oke,heb ik getest door
er 12v op te zetten en ff te laten pompen.op het stekkertje wat op de pomp zit krijg ik geen stroom als ik de motor start.
dus zal het het brandstofrelais wel wezen.alleen welke is dat?
de zekering van de brandstofpomp is goed.boven de zekeringen
vind ik diverse relais met een nummer erop.de nummers zijn 18
99,21,53 80 42 nog een 53 en een 31.in de vraagbaak staat daar niks overin.weten jullie misschien welke ik moet hebben.

gr fulco

fulco (0), 20 jaar geleden

brandstofrelais is goed maar geeft niets door naar de brandstofpomp.alle massadraden bij zekeringenkast schoon
gemaakt maar mocht niet helpen.heb nu een bijpass gemaakt
via de hulppomp die wel voeding krijgt via het relais.
en ja hoor,starten en lopen.daarna had ik dat de auto
zwarte rook uit de uitlaat gaf en pruttelde.heb toen de volgende ochtend nog ff de ontsteking schoongemaakt en op tyd
gezet.ben een stuk gaan rijden en de auto gaat als een speer.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.