Volkswagen Golf 3 GTI 2.0: Motor valt uit bij het stoppen.

Bouwjaar: 1992

Mijn motor valt uit als ik bijvoorbeeld stop bij een stoplicht. Als ik stop en de koppeling in trap zakt de toerenteller onder de 5. Het lijkt met de benzinetoevoer te maken te hebben. Ik ben bij de garage geweest en daar werd me verteld dat het met het vochtige weer te maken heeft. Er is toen ook een vloeistof in mijn benzine gegoten. Het probleem lijkt wel minder te worden. Maar het is nog niet verholpen. Bij het starten zakt de toerenteller ook net niet onder de 5 maar je ziet hem wel even zakken. Is er een onderdeel wat ik kan vervangen om dit probleem snel te verhelpen? Of moet ik wachten tot het weer minder vochtig weer is en dit probleem zichzelf verhelpt?

michiel1982

Geplaatst door michiel1982 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

michiel1982 (0), 20 jaar geleden

Dit gebeurt zowel bij een koude als een warme motor.

jan meulenbeek (0), 20 jaar geleden

Naar mijn idee zou het te maken kunnen hebben met een vacumm storing die de ontsteking niet vervroegt indien nodig.Wat gebeurt er als je alle stroomverbruikers inschakeld blijft de motor dan nog staionair draaien?

Mvg, JM

michiel1982 (0), 20 jaar geleden

bedankt voor je reactie,
Als ik de stroomverbruikers inschakel blijft de motor wel stationair draaien, je merkt er niks van.
Wat trouwens ook nog zo is, de auto ruikt soms erg naar benzine, dit is niet altijd. Die benzinegeur lijkt juist weer meer te zijn als het koud weer is. Ook het 's ochtends starten gaat met vochtig weer moeilijk. Het is nu ook niet meer zo dat mijn motor elke keer uitvalt als ik stop, meer bij hele kleine stoten gas (bijvoorbeeld met parkeren). wel zakt de toerenteller af en toe erg laag en gaat de auto een beetje stotteren. (erg irritant rijden dus)
mvg, michiel

jan meulenbeek (0), 20 jaar geleden

Je zou kunnen proberen om de verdeelerkap schoon te maken en tevens het geheel in te spuiten met WD40 vochtweerendespray ook de bobine en kabels meenemen,en tevens de conditie van de kap bekijken en je zult zien dat het resultaat opleverd bij nat weer,heb je de bougies nog na gegekeken of ze nog goed zijn en welke kleur ze hebben afzonderlijk.

Het zou ook nog kunnen dat de aanslagstop van de drosselklep zodanig is ingesleten, zodat er een te kleine lucht spleet ontstaat tussen klep en aanzuighuis.Deze afstelling mag je zelf niet wijzigen omdat het een fabrieksafstelling is,laat dat door de dealer doen die zullen wellicht de maatgegevens hiervan hebben voor de luchtspleet van genoemde drossel.

IK heb bij mijn vorige GTI het ook gehad dat deze aanslag was ingeslagen zodoende krijg je een onjuiste staionair loop, deze stelschroef is meestal geel afglakt door de fariek.

PS: indien de auto koud is na het starten dan mag deze ook voor een korte periode naar benzine ruiken buiten de auto, maar niet in het interieur,de motor vraagt immers meer brandstof indien deze koud is.!

Succes, JM

michiel1982 (0), 20 jaar geleden

Bedankt voor al deze tips JM!
Aanstaande vrijdag heb ik weer tijd om verder te gaan met de auto, een collega van mij heeft enegzins verstand van auto's en ik zal met hem de onderdelen die je genoemt hebt bij langs gaan (ik rij denk ik ook even langs de garage i.v.m. de drosselklep). Ik zet hier dan ook even de info neer van de kleuren van de bougies.

PS: De auto stink soms ook binnen naar benzine als de ventilatie aan staat. Dit is heel afwisselend, soms een maand niet en dan weer een week wel...

Ik merkte trouwens vandaag toen de motor koud was en het droog weer was, dat de auto goed starte en de toerenteller ook niet zakte... maar de motor sloeg later wel weer af.

mvg, Michiel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.