Volkswagen Golf III GTI 2.0 16 V ABF: Motor slaat bijna af indien ik de motorkap dicht laat vallen

Bouwjaar: 1995

Nieuw bericht met een nieuw probleem dat ik nog niet eeder heb gehad.Het kan gebeuren dat de motor plotsklaps voor ''een a' twee sec'' begint te stoten en in te houden onder het rijden net of de brandstof toevoer afgesloten wordt. Het hersteld zich ook weer voor een korte tijd.En indien ik de motor stationair laat draaien en ik laat de motorkap dicht vallen dan krijg ik het zelfde effect,en begint de motor te schudden en te stoten en slaat net niet af.
Tevens zou ik graag willen weten waar de multistekker zit bij deze auto voor het uit lezen,omdat deze storing is opgetreden na het uitlezen.

Wie kent dit probleem en geef mijn raad of de oplossing,alvast bedankt voor de komende reacties.

Mvg, JM

jan meulenbeek

Geplaatst door jan meulenbeek (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

vanzanten (0) PRO, 20 jaar geleden

zo goed als ik weet zit die stekker achter de asbak

jan meulenbeek (0), 20 jaar geleden

Arie het klopt deze zit rechts naast de asbak met een afdekkapje,ik dacht dat er een stekker voor losgemaakt moest worden zodoende dacht ik aan los contact van deze multistekker voor het bovenstaande probleem dus niet!! ''wie weet meer en help mijn op weg''

PS: Een ding was ik nog vergeten te vertellen,ik heb er wel een nieuwe verdeler kap met rotor opgezet omdat deze compleet versleten was.De rotor is orgineel vag de verdeler niet dat mag toch geen verschil maken.Maar voordat deze zijn vernieuwd was het probleem er ook al, dus daar kan het niet aan liggen toch?

Mvg, JM

carmania2000 (0) PRO, 20 jaar geleden

als je de rotor en de verdeler vervangt waarom dan problemen zoeken door 2 nieuwe stukken te kopen van 2 verschillende merken. Als je ze allebei van het zelfde merk koopt zijn ze gefrabriceerd volgens dezelfde norm en loop je achteraf minder kans op problemen

jan meulenbeek (0), 20 jaar geleden

Omdat geen van de dealers deze kap in voorraad had en mijn huidige kap lekte moest ik deze keuse maken zodoende, maar er is een orginele onderweg.''Heb jij overigens enig idee'' waar mijn storing kan zitten??

Mvg, JM

vanzanten (0) PRO, 20 jaar geleden

twee verschillende merken moet niks uitmaken, als het past is er niks mis mee. imatatie is ook gemaakt voor die auto dus is net zo goed, zal alleen niet zolang meegaan.

jan meulenbeek (0), 20 jaar geleden

Heel mooi Arie, hier ben ik het ook mee eens,maar graag zou ik toch een hint willen ontvangen wat het bovenstaande probleem veroorzaakt en dat het tevens kan worden opgelost.

Mvg, JM

jan meulenbeek (0), 20 jaar geleden

Nogmaals:wie komt bovenstaand probleem bekend voor en weet hier wellicht een oplossing voor,ik heb zelf wel een vermoeden maar wil het graag eerst van iemand anders horen.

Mvg, JM

Michielrc7825 (0) PRO, 20 jaar geleden

hoi jan,
heb je bedrading en stekkers al gecontroleerd? mischien een vreemde redenering maar zou het ook zo kunnen zijn dat er een temp. sensor of draad kortgesloten wordt waardoor er een onjuiste hoeveelheid brandstof ingespoten wordt? Als er teveel ingespoten wordt in 1x zal ie ook hokkerig gaan lopen/uitvallen. En als ie dan net op tijd weer voldoende krijgt en het wordt door comp bijgeregeld, weliswaar moeilijk, krijg je ook schommelen in tt.
groeten michiel

ps, waarom is de wagen uitgelezen voor de tijd? waren er andere problemen?

jan meulenbeek (0), 20 jaar geleden

Michiel: bedankt voor jouw reactie,ik denk zelf dat er ergens in een van de ronde multie stekkers met bajonetsluitng een slechte contact verbinding zit. Indien de motor stationair loopt en ik laat de motorkap dicht vallen dan wil soms de motor afslaan.

Ik heb het volgende gedaan,alle stekker verbindigen schoon gemaakt en daarna met contactspray ingespoten.Tot nu toe is de storing niet meer opgetreden toch vindt ik het nog steeds vreemd,het moet haast wel een los contact zijn (maar waar)Het laten uit lezen was voor een ander probleem dat heb ik zelf opgelost.

Mvg,JM

Michielrc7825 (0) PRO, 20 jaar geleden

hoi jan,
als het nu weg is denk ik dat het een smerig contact is.
Heb enkele weken terug een auto gehad waarbij de temp.sensor-stekker smerig was. Niet zo 123 te merken, behalve dat ik met een klacht bezig, zocht naar valse lucht en ik kom tegen een bedradingsbundel aan, motor slaat af. opnieuw starten en geen probleem, tot ik weer de bundel aanraak. Had de uitleesapparatuur eraan en keek naar de temp. die vloog op het moment net voor het aflsaan naar de -40graden celcius = extra veel benzine = afslaan. Mishcien dat bij jou hetzelfde is geweest.
groeten michiel

jan meulenbeek (0), 20 jaar geleden

Bedankt voor jouw reactie,zo als ik al aangaf is de storing tot op heden niet meer opgetredenen ik hoop dat het zo blijft anders hoor je daar nog van.

Groeten, JM

jan meulenbeek (0), 20 jaar geleden

Michiel,Het probleem heeft zich weer voorgedaan bij een lange rit inhouden en stoten, en ik heb de storing nog steeds niet gevonden.Weet jij hoe de multie stekker opengemaakt moet worden die met een steun aan de motor zit, op de deeling ter hoogte van het koppellingshuis een grote ronde stekker met rillen uit twee delen ,ik wil deze ook nakijken en schoonmaken en inspuiten zodoende,of heb jij nog een helder idee voor dit hardnekkig probleem??

PS :Is het ook een bajonet sluiting die je eerst ongrendel met een drukstop en daarna los kan draaien, of heb ik het mis en is het een schuifstekker wand ik krijg deze niet los wat ik ook probeer.

Mvg, JM

jan meulenbeek (0), 20 jaar geleden

Let op......!!!!!!Het bovenstaande probleem heb ik vanavond na lang zoeken en meten opgelost,ik zal deze oplossing bekend maken en indien je de oplossing weet steld het niets meer voor en zou je kunnen denken o,ja dat heb ik ook al eens gehad en was ik al weer vergeten!

Zoals ik al had vermeld dacht ik zelf aan een los contact in een van de vele stekker verbindingen van deze GTI 2.0 16V in de omgeving van de motor, omdat ik de motor kap dicht laat vallen en de auto bijna afslaat,en tevens onder het rijden inhouden en stoten het gevolg hiervan was.

Het was inderdaad een ''losse stekkerverbinding''maar niet onder de motor kap,de boosdoender was de multiestekker van het TEX - ALARM de kabelschoen hiervan voor het onderbreken van de startblokkering was te ruim en zat te vonken bij aanraking of trilling,door bv de motorkap dicht te laten vallen of een portier was al voldoende om deze storing op te roepen.Ik heb daarna alle contacten van deze multiestekker iets dicht gedrukt en je begrijpt het al de storing is hiermee voor goed opgelost.

Tevens wil ik toch nog iedereen bedanken voor het meewerken aan deze storing.Ik hoop dat ik diversen mensen met deze oplossing blij heb mogen maken, zo ja laat het horen dan doe ik mijn best om een volgende keer mee te denken voor een volgend probleem.

Mvg, JM

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.