close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf 3: Motor slaat af na lange rit

Bouwjaar: 1992

Misschien dat iemand mij kan helpen. Als ik een behoorlijke rit maak van meer dan 100km dan wil het regelmatig gebeuren dat mijn motor begint te haperen. Hij reageerd dan slecht of langzaam op het gaspedaal. En als ik hem laat opkomen dan blijft die ook hangen (heel eventjes) Langs de kant gezet en onder de kap geluisterd terwijl ik flink gas gaf. Ik hoorde een paar flinke knallen en daarna reed die weer normaal. ???! Aan de dealer heb ik niet veel want die blijven maar nieuwe onderdelen erin stoppen zonder resultaat natuurlijk. Zou het aan de ontsteking liggen? Want op korte stukken circa 40 km heb ik geen enkel probleem. Dus het gasklephuis lijkt het me ook niet. Wie o wie kan me helpen?

Alvast bedankt...

Geplaatst door

Wheeljack (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik ga er van uit dat bovenstaande auto een benzine motor heeft,zo ja dan kan het zijn dat deze te weinig brandstof krijgt.Kom je wel bij eens bij de dealer voor het normale beurten?

Mvg, JM












Ja inderdaad het is een 1.8 Benzinemotor (monopoint inj.). En hij heeft nog niet zolang geleden een grote beurt gehad. Zou het aan de brandstoffilter kunnen liggen? Want zo rijd die als een zonnetje..het is echt alleen maar na echte lange stukken karren. :/

Wheeljack 0

20 jaar

Het kan zeker aan een sterk vervuilt benzinefilter liggen maar ook aan een lekke voetpakking op het inspuitblock van de monopoint.
Kijk tevens deze site goed na wat betreft het inhouden van Golfs jouw probleem met het zelfde karakter is daar al diversen malen besproken en opgelost.

Succes,
JM


Bedankt ik zal deze 2 zaken zeker eens onder de loep nemen. En ik heb de site al eens goed doorgenomen, maar er word veelal over het gasklephuis gesproken (reinigen) terwijl daar denk ik dan niet het probleem ligt. Kun je dat trouwens zien dat die voetpakking lekt? Of is dat nihil?

Wheeljack 0

20 jaar

Er zijn leksprays in de handel voor het opsporen van vacumm lekken en pers lekken,tevens zou je moeten kunnen zien waar de lek zit indien dit het geval is, daar is meestal een vervuiling op de deeling waarneembaar en geelachtig van kleur.

Mvg, JM

Voetpakking is niet zo moeilijk te testen, even bij draaiende motor aan de hele inspuitunit rommelen (heen en weer bewegen) is de pakking lek dan zal het motortoerental tijdens deze aktie varieëren. Overigens is mijn ervaring dat ze bij een 10 jaar oude auto nagenoeg allemaal sterk gescheurd C.Q. lek zijn.

succes

audia4 0
badge

20 jaar

Bedankt zodra het weer opklaart ga ik eens een kijkje nemen. :)

Wheeljack 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.