Volkswagen Passat: bij 30 toeren gaat het tempratuurmeter hoog en geef geen warme l

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi 77Kw

wie kan mij helpen met het vinden van probleem van miij passat van uit jaar 2005 1.9 tdi 77kw ,als je boven de 30 toeren rij gaat tempratuurmeter hoog maar bouwt geen druk op
en als je met 20a 25 toeren blijf rijden dan is het geen probleem , en hij geef af en toe kouwe lucht in auto wat kan het kunnen zijn

swapy

Geplaatst door swapy (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Zit er wel voldoende koelwater in?


Trouwens: de volgende keer wel de vraag plaatsen bij het betreffende merk graag.

swapy (0), 13 jaar geleden

had u nog enige iedee wat het kunnen zijn mischien?

Hans4040 (310) PRO, 13 jaar geleden

misschien lucht in het koelsysteem...of de radiateur verstopt.
Worden de beide slangen warm?

swapy (0), 13 jaar geleden

als ik met 120 p/uur rij is het niet aan hand en hij geef soms warm lucht en koude lucht , zet auto aan kant om te kijken maar onderste slang waar van uit termstaat komt is koud en ik moet wel ieder keer wat koelwater bij vullen , er is wel een nieuwe radiateur in gekomen maar toch blijf het zelfde

Hans4040 (310) PRO, 13 jaar geleden

Dat je steeds moet bijvullen kan komen doordat er nog lucht in zit..

Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden

Dan verlies je dus koelvloeistof. Laat je koelsysteem afpersen. Controleer wáár precies je koelvloeistof verliest of verbruikt.

swapy (0), 13 jaar geleden

maar heb al met auto 1500km gereden al heb dan wel tot nu mischien 10 liter koelwater gebruikt , dus bedoel als het lucht in zou zijn moest denk ik zelf allang uit moeten zijn

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

1 liter water op elke 150 kilometer is een behoorlijk lek.
Geen sporen van koelvloeistof ergens? Of rookt de auto erg veel? Dan komt de koppakking in aanmerking.
Ik zou daar niet te lang mee doorrijden. Als je even niet oplet wordt de motor te heet.

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Schoepenwiel van waterpomp zit los denk ik zo te horen, ook omdat je soms koude lucht hebt binnen uit de kachel.
Als je de motor koud start en de temperatuurmeter staat al op 80 graden, heb je dan warme lucht in de auto? En als je naar het koelreservoir kijkt zie je dan sporen lopen van koelwater?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.