vooral de laatste tijd veel problemen met mijn golf tdi van 2000 met agr motor.
zoals stationair stotteren,vermogens verlies en zaag geluid...
sinds een paar dagen nu ook blauwe rook bij het acceleren/optrekken vanuit stilstand.
begin me een beetje zorgen te maken.
wat kan dit zijn?
george
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
maak je voorlopig nou geen zorgen... laat of maak eerst de EGR-klep maar eens dicht... dit is een veelvuldig voorkomend probleem. en is heel simpel op te lossen.
paul,
[url=http://imageshack.us][img]http://img110.imageshack.us/img110/1876/...[/img][/url]
dit pijpje (zie foto) afdichten dmv een plaatje.
paul,
[quote=paulkelder]maak je voorlopig nou geen zorgen... laat of maak eerst de EGR-klep maar eens dicht... dit is een veelvuldig voorkomend probleem. en is heel simpel op te lossen.
paul,[/quote]
hoi paul,
ik heb mijn egr al dicht gemaakt en ja toen was alles nog goed hij heeft nooit geroet/gerookt.
waar ik me meer zorgen om maak is dat ie zo verschillend presteert.
george
18 jaar
[quote=highliner][quote=paulkelder]maak je voorlopig nou geen zorgen... laat of maak eerst de EGR-klep maar eens dicht... dit is een veelvuldig voorkomend probleem. en is heel simpel op te lossen.
paul,[/quote]
hoi paul,
ik heb mijn egr al dicht gemaakt en ja toen was alles nog goed hij heeft nooit geroet/gerookt.
waar ik me meer zorgen om maak is dat ie zo verschillend presteert.
george[/quote]
oké... dan ben ik bang voor een defecte turbo... laat anders de turbodruk eens meten dan weet je gelijk waar je aan toe bent.
paul,
hmmm....nee toch?!
vraagje heb je dan geen last van witte rook?en het vreemde is dat ie bij vol accelereren niet of nauwelijks roet...
plus het stationair draaien dan wel mooi rond en dan tokkelend.
kan helaas zelf niets uitlezen maar heb laatst wel een keer rijdend een log gemaakt en daar was niets afwijkends op te zien
george
18 jaar
[quote=highliner]hmmm....nee toch?!
vraagje heb je dan geen last van witte rook?en het vreemde is dat ie bij vol accelereren niet of nauwelijks roet...
george[/quote]
nee geen witte rook... witte rook duidt vaak op een lekke koppaking.. ik verdenk na de EGR toch echt de turbo.. mocht het de turbo zijn... wees enerzijds gerust.. daar hoeft niet persé een nieuwe op.... dat gaat ook prima dmv een jong gebruikte turbo te monteren.. de kosten, daar kom jij daar wel overéén, dat valt reuze mee.
paul,
[quote=paulkelder][quote=highliner]hmmm....nee toch?!
vraagje heb je dan geen last van witte rook?en het vreemde is dat ie bij vol accelereren niet of nauwelijks roet...
george[/quote]
nee geen witte rook... witte rook duidt vaak op een lekke koppaking.. ik verdenk toch echt de turbo.. mocht het de turbo zijn... wees enerzijds gerust.. daar hoeft niet persé een nieuwe op.... dat gaat ook prima dmv een jong gebruikte turbo te monteren.. kwa kosten kom jij daar wel overéén, dat valt reuze mee.
paul,[/quote]
ok bedankt voor de geruststelling maar als je turbo kapot is waar kun je dat nog meer aan merken?
brandstofverbruik of olie verbruik bepaalde bijgeluiden?
18 jaar
[quote=highliner][quote=paulkelder][quote=highliner]hmmm....nee toch?!
vraagje heb je dan geen last van witte rook?en het vreemde is dat ie bij vol accelereren niet of nauwelijks roet...
george[/quote]
nee geen witte rook... witte rook duidt vaak op een lekke koppaking.. ik verdenk toch echt de turbo.. mocht het de turbo zijn... wees enerzijds gerust.. daar hoeft niet persé een nieuwe op.... dat gaat ook prima dmv een jong gebruikte turbo te monteren.. kwa kosten kom jij daar wel overéén, dat valt reuze mee.
paul,[/quote]
ok bedankt voor de geruststelling maar als je turbo kapot is waar kun je dat nog meer aan merken?
brandstofverbruik of olie verbruik bepaalde bijgeluiden?[/quote]
vooral vermogen verlies.. soms met wat overmatig roken (olie verbruik) soms met de gevolgen van noodloop. het kan heel divers zijn.
paul,
jeetje paul dus niet zo gemakkelijk allemaal zou graag hebben dat jij er even naar keek.
18 jaar
[quote=highliner]jeetje paul dus niet zo gemakkelijk allemaal zou graag hebben dat jij er even naar keek.[/quote]
ik wil er gerust naar kijken... en mogelijk een juiste diagnose stellen. mijn tel nummer staat op mijn website. ben altijd (behalve s'nachts) bereikbaar...
paul,
[quote=paulkelder][quote=highliner]jeetje paul dus niet zo gemakkelijk allemaal zou graag hebben dat jij er even naar keek.[/quote]
ik wil er gerust naar kijken... en mogelijk een juiste diagnose stellen. mijn tel nummer staat op mijn website.
paul,[/quote]
ja paul dat weet ik heb ook al telefonisch contact met je gahad weet je misschien nog dat ik forté moest proberen van je?
voornaamste is wanneer kun je?!
groeten george
18 jaar
[quote=highliner][quote=paulkelder][quote=highliner]jeetje paul dus niet zo gemakkelijk allemaal zou graag hebben dat jij er even naar keek.[/quote]
ik wil er gerust naar kijken... en mogelijk een juiste diagnose stellen. mijn tel nummer staat op mijn website.
paul,[/quote]
ja paul dat weet ik heb ook al telefonisch contact met je gahad weet je misschien nog dat ik forté moest proberen van je?
voornaamste is wanneer kun je?!
groeten george[/quote]
bel me maar even, mag nu ook wel... slaap nog lang niet.
paul,
Nee, en dat zal voorlopig nog wel zo blijven ook!
is dat jouw hand op de foto Paul ??
Stefan
18 jaar
[quote=stefan84]is dat jouw hand op de foto Paul ??
Stefan[/quote]
ja hier heb ik wat aan pfffffff
18 jaar
[quote=highliner][quote=stefan84]is dat jouw hand op de foto Paul ??
Stefan[/quote]
ja hier heb ik wat aan pfffffff[/quote]
stefan bedoelt het goed hoor...... we kennen hem alweer een poosje :)
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar