Volkswagen GOLF: blower werkt niet.

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BAG, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 85

Hallo allemaal,

Ik zit al 2 weken te knoeien met een probleem aan mijn volkswagen mk5, het probleem aan de wagen is dat de blower niet werkt. De auto is voorzien van een climatronic en heb hem al bij 2 monteurs gehad die er beide niet uit komen. wat is er al gebeurt: het bediening paneel van de climatronic is vervangen, de blower motor met weerstand zijn vervangen. Ik weet even niet meer wat ik er mee aanmoet en sta op het punt om hem naar een electronica specialist op auto gebied te brengen, toch wil ik graag eerst weten of hier misschien iemand een id heeft.
Oja, alle zekeringen zijn gecontroleerd, hier geen defecten gevonden.

jeffryk

Geplaatst door jeffryk (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 6 jaar geleden

Waar en tot waar heb je spanning ?

Vreemd dat men dit niet kan vinden, zo spannend is het helemaal niet.
Kwestie van evt. een schema lezen en meten......

Grt. Paul

jeffryk (0), 6 jaar geleden

Dit dacht ik dus zelf ook.
Kan je mij vertellen waar ik het stroomschema van de climatronic/aanjager lam vinden?

Hans4040 (300) PRO, 6 jaar geleden

Schema in je mailbox...
Succes.

jeffryk (0), 6 jaar geleden

Hans Bedankt voor het schema!
De kleuren kloppen alleen niet met wat ik vind, ik heb de blower achter het dashbord kastje losgeklikt en hier gemeten over de bruin en rode draad, daar vind ik 12 volt. Naar de bruine en de rode zijn er nog 2 aanwezig een zwart/witte en een blauw witte, deze durf ik eigenlijk niet te meten omdat ik bang ben kortsluiting te maken.

Hans4040 (300) PRO, 6 jaar geleden

Er zijn drie draden die via de weerstand lopen en een draad rechtstreeks naar de fan.
Je meet waarschijnlijk op de rechtstreekse draad en de massa 12 Volt, daarop zou de fan volop moeten draaien.
Je kan rustig meten tussen massa en de andere draden, je maakt dan geen kortsluiting.

Ik zie trouwens, nu dat je het over vier draden hebt, dat je het verkeerde schema hebt gekregen.
Volgens mij heb jij een handmatige airco?

Ik heb je ook het andere schema gestuurd.

jeffryk (0), 6 jaar geleden

Hans wederom bedankt.
Er zitten inderdAd 4 draden, zoals ik al aan gaf rood, bruin, zwart/wit en wit/blauw.
Ik weet heel zeker dat ik een climatronic heb (temperatuur is voor zowel links als rechts afzonderlijk te regelen) en vol automatisch.
Het schema dat je me zojuist gestuurt hebt herken ik ook niet.

Nog even een losse vraag, ze hebben het clima paneel vervangen maar niet opnieuw aangeleerd kan het zijn dat het paneel aangeleerd moet worden voor hij sturing geeft aan de ananjager?
Het betreft een paneel dat uit een sloop auto komt.

Hans4040 (300) PRO, 6 jaar geleden

Ik heb het schema nog eens bekeken; in geval van de climatronic kan het probleem ook in de AC/heater controlmodule zitten....nr. A176 op het schema.
Volgens mij hoeft het controlpanel (S292) niet ingeleerd te worden, maar dat weet ik niet zeker.

jeffryk (0), 6 jaar geleden

oke, zit deze module niet verwerkt in het control paneel van de climatronic? ik kan hier namelijk verder niks over vinden anders enig id waar deze in de auto verstopt zit?

Hans4040 (300) PRO, 6 jaar geleden

Je bent net op tijd, ik zou bijna op bed....
Volgens Autodata zit hij naast de kachelweerstand, dus onder/achter het dashboard. (Rode stip)

Plaatje is in spiegelbeeld

jeffryk (0), 6 jaar geleden

bedankt Hans. net gemeten op de overige kabels die van het bediening display komen en naar de motor gaan, netjes 12v op de bruin en de wit/rode op de andere draden gemeten tov de bruine, hier meet ik helemaal niks.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.