Volkswagen TRANSPORTER BESTEL D 96 KW DC: Bonkend geluid

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BNZ, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 96

Beste dames/heren,

Ik ben in het bezit van een vw t5 uit 2010 en heb sinds enige tijd wat problemen met mijn t5.

Probleem 1:
Bij het weg rijden en het opkomen van de koppeling hoor ik een harde bonk onder de auto , dit hoor ik bij elke versnelling en het hardste bij het terug schakelen van 3 naar 2.

Hier een opsomming wat er allemaal al vervangen is om deze bonk weg te krijgen.

Aandrijfassen links en rechts
Alle motorsteunen
Koppeling schakelaar
Draagarm rubbers links en rechts
Subframe rubbers 4x

Inmiddels een aardig bedrag verder maar de bonk is er nog steeds.

Probleem 2;

Geregeld lijkt het alsof de motor gesmoord word dat hoor je ook duidelijk aan het geluid van de motor en dan gaat hij schokkend lopen maar het vermogen blijft wel.
Tegelijkertijd ruik ik dan uitlaatgassen in de auto.
Dit houd even aan en draait de motor weer lekker( je hoort dit direct aan de motor)

Hoop dat jullie mij kunnen helpen....

Eddy

Edjoooo

Geplaatst door Edjoooo , lid sinds 13 jaar geleden

7 Reacties

kaleido 1 PRO, 6 jaar geleden

Is dit niet een probleem met je 2 massa vliegwiel , als je de motor uit zet hoor je dan een rammelend geluid als de motor stopt ?

Edjoooo, 6 jaar geleden

Ik hoor geen rammelend geluid als ik de motor uit zet.

De bonk hoor ik ook als ik de rem plots intrap.

Vandaar dat de vorige garage de subframe rubbers heeft vervangen maar bonk is nog net zo erg.

Edjoooo, 6 jaar geleden

Pas geleden naar de vw dealer gebracht en die hebben een diagnose gedaan (nouja diagnose)

Na het onderzoek vertelde ze mij dat het ongeveer 250 euro zou gaan kosten om de bonk weg te krijgen volgens hun was het de voorste motorsteun.
De steun was nieuw maar ze zouden hem wel ff opvullen met rubber en een paar tairepjes omheen doen en dat voor 250 euro.
Je begrijp zelf dat ik hem na het onderzoek niet meer gebracht heb.

Het rare is dat de bonk te horen is met het opkomen van de koppeling maar ook met het plots remmen.

kaleido 1 PRO, 6 jaar geleden

Mijn antwoord had betrekking op probleem 2 , maar dit is het dus niet .

Edjoooo, 6 jaar geleden

Oh sorry

Begreep het niet helemaal haha.

Ik hoor geen rammelend geluid maar heel af en toe hoor ik (lijkt uit het dashboard te komen) een brommend geluid als je de sleutel omdraait.

Timmeh88 PRO, 6 jaar geleden

probleem 2 : regeneratie roetfilter ?

wat je hier als laatste noemt is een vacuüm pompje waar een geoptimaliseerd type voor is ( klinkt een beetje als een zacht loeiende koe)
bekend probleem

en probleem 1 : het is lastig oordelen zo vanaf de bank. maar de astap in de versnellingsbak slijt vaak bij transporters. die kan je dus horen met optrekken en deceleren.
dat is het deel dat in de versnellingsbak zit, en waar je de langste aandrijfas over heen schuift

wel grappig dat je klaagt over de dealer die 250 euro vraagt om iets te proberen, terwijl er al tevergeefs subframe rubbers, aandrijfassen en motor steunen zijn vervangen.

succes, en hopelijk heb je hier iets aan

Edjoooo, 6 jaar geleden

Hartelijk dank voor de reacties maar ben geen steek verder gekomen.

De zoveelste garage heeft er 4 nieuwe subframe rubbers ingehangen maar helaas dit was het ook iet.
Wat betreft de bonk ben ik wel een beetje klaar.

Ik moet me er maar bij neerleggen denk ik.....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.