auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo 2016: Bosch accu gemonteerd

Bouwjaar: 2016, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: CHZ, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 70

Ik heb bij deze polo de originele accu vervangen door een bosch die geschikt voor start-stop systeem is, via kenteken besteld.

Nu kan ik met vcds module 61 accu regeling niet vinden, laatste nieuwe officiele kabel van rCs.
Ook in de can module 19 kan ik deze niet aanpassen, heb ook al op gerrit speek en ross tech gezocht.

Kan het zijn dat ik deze dan niet hoef in te leren ?

Geplaatst door

Audidriver73 (130)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nadat een accu vervangen is, kunnen zich in de basis vier verschillende situaties voordoen.
1. Auto is niet voorzien van start/stop en/of batterij energie management (BEM). Er worden verschillende type accu’s aangegeven. Accu hoeft niet te worden ingeleerd. Kijk goed naar het uitrustingsniveau, laadstroom dynamo en gebruik, zie pagina 8.
2. Auto is voorzien van start/stop en/of batterij energie management. Er wordt 1 type accu voorgeschreven. Met een systeemtester (KTS) aanmelden.
Bijvoorbeeld BMW
3. Auto is voorzien van start/stop en/of batterij energie management. Er worden meerdere type accu’s voorgeschreven. Met een systeem tester (KTS) aanmelden via uitgebreid menu.
Bijvoorbeeld VW/Audi, Mercedes en Peugeot
4. Auto is voorzien van start/stop en/of batterij energie management. Er wordt 1 of meerdere type accu’s voorgeschreven. Met een systeemtester kan niet de accu niet aangemeld of gewijzigd worden. Inleren gebeurd tijdens rijden!
Bijvoorbeeld Fiat 500, Peugeot 108, Citroen C1, Toyota Aygo
Hierna volgt van situatie 2, 3 en 4 een voorbeeld ter verduidelijking.
Inleren zorgt ten eerste voor de juiste aansturing van de laadstroom van de dynamo, maar ook voor het her activeren van aggregaat uitschakeling, zoals rechter stoelverwarming en achterruitverwarming.
Wanneer namelijk een batterij-sensor meet dat de accu het zwaar heeft en aan het eind van zijn levensduur is, schakelt hij gebruikers uit om het stroom verbruik te beperken.

Bron: Bosch

Meer info hier: https://www.mijngrossier.nl/nieuwe-accu-...

Hans4040 1430
badge vip badge

3 jaar

Bedankt voor de informatie.

VW heeft twee type start/stop accu,s AGM/EFB wel zinvol om de juiste te kiezen omdat de accu,s verschillend zijn.

Oke, weet ik dat voor de volgende keer, bedankt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.