close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: Bougie en bobine helemaal nat van de olie

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6 FSI Confortline

Hoi .
Na dat mijn golf V al niet echt lekker liep, tenminste hij hield vaak in en sporadisch liep hij wel goed.
en na vele vragen hier op dit forum gesteld te hebben was het probleem nooit opgelost,tot dat ik dacht van laat ik de bougies eens gaan vervangen.
met dat ik de bobines los haalde bleef er eentje steken, na wat rommel kreeg ik ook die los maar helaas maar in de helft er bleef een deel aan de bougie hangen in schacht, en tot mijn schrik was het deel van de bobine helemaal nat van de olie, ik heb later met een tang het achtergebleven deel er uit kunnen trekken en heb de delen gereinigd en weer aan elkaar gemaakt, de bougie en de schacht stond onder een laag olie.
maar nu is de vraag hoe dit kan en betekend dit dat er iets in mijn blok kapot is ??????
ik heb de schacht helemaal schoon gemaakt en alle bougies vervangen.
Maar hoe kan dit ????
zou mijn blok op 3 poten hebben gelopen ?
of is er een afdichting van een zuiger kapot ?
of is er een bobine kapot ??
ik snap echt niet hoe de olie van uit de motor aan de buitenzijde van de bougie kan komen.
ik heb wel met de VAG-COM alles uitgelezen maar er was geen fout te vinden.

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes

Geplaatst door

alcomys (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Olie aan de buitenkant komt meestal ook van de buitenkant.
Lekkende klepdekselpakking of gewoon geknoeit met olie vullen.
Ik zou die natte bobine wel vervangen.

oldford 0
badge

13 jaar

bedankt voor de reaktie.
kan niet van buiten met morsen zoals je weet heeft deze motor een gehele afdekplaat over de motor en de bobines zijn compleet met een rubber seal on de bougie schacht gedrukt.
maar was er volgens mij vergeten bij te zeggen dat de bougie ook van binnen nat was van de olie.
ik maak mij wel zorgen hier om.

MVG

alcomys 0

13 jaar

Wat is bij jou "bougie van binnen"? Waar de elektrodes zitten? Of het schroefdraad?

oldford 0
badge

13 jaar

zowel de buitenkant van de bougie als de elektrode kant was nat van de olie.

alcomys 0

13 jaar

Beste Yves, je hoeft niet eerst op citeren te klikken, gewoon direct antwoorden volstaat.

mvg,
Moderator Problemcar.

Hans4040 1240
badge vip badge

13 jaar

Als er nog wat olie in de schacht stond, komt die overal bij het eruit draaien. Kan dus nog steeds van buiten komen.
Olie lek opzoeken en verhelpen en dan alles echt heel erg goed droog en schoon maken.
Dan na een paar dagen nog maar eens de bougie eruit draaien.

oldford 0
badge

13 jaar

Geen oplossing.
waarschijnlijk is de pakking tussen het bovenste deel van de kop lek en dat kost knaken om te laten maken.
dat geld heb ik even niet.

bedankt voor alle reakties.

alcomys 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.