Hallo mensen.
Ik ben in het bezit van een VW Caddy 66KW TDI uit 1997.
Vorige week probleme gehad met brandstofpomp.
Er was een klep stuk (brandstofinspuitklep).
Bij de VW-garage wouden ze me een nieuwe pomp aansmeren, maar gelukkig niet ingetrapt, en via-via de pomp kunnen laten repareren.
Dit alles is weer helemaal klaar, pomp uitvoerig getest bij een Bosch-Service dienst.
Maar nu het volgende: Mijn auto trekt nog steeds niet lekker door.
Wat info op gedaan hier in de buurt en daar kwam het volgende uit.
Als je rijdt, zet dan je contact af, er gelijk weer op, laat de koppeling los zodat de motor aanslaat, en geef dan gas. Als het goed is zou hij dan moeten doortrekken.
Inderdaad, dat doet hij ook, en volgens die man zou het probleem dan zitten in de Vacuumcomputer van de Waste-gate. Maar hij zij waarschijnlijk.
Hebben jullie enige ervaring met dit verhaal en zou dat het probleem kunnen zijn?
Groet
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het is verstandig om met dit probleem eerst het storinggeheugen uittelezen dan de pomp timing tecontroleren daarna met de testkast rijden en de lmm meter controleren en de turbodruk op meten.
groetjes jan.
He Jan bedankt voor je reactie.
Na mijn laatste bezoek aan de garage toen de brandstofpomp weer klaar was,
heb ik meegekregen dat de pomp helemaal goed was, en ook op tijd stond en het Inspuitmoment ook goed was.
De LMM en EGR-waardes die werden gemeten waren ook goed.
Turbodruk weet ik zo niet,
Vroeger had ik voor al deze problemen een relais wat heel erg tikkerde als hij op contact stond, deze zit geplaatst tegen het schutbord, dat zou de vacuum-klep zijn voor de Waste-gate.
Tegenwoordig doet dit relais helemaal niks meer. Althans ik hoor het niet meer tikkeren wat hij voorheen wel deed als je hem op contact zette, of als de motor draaide (niet altijd)
Het schijnt ook dat je dit niet kunt zien in het storingsgeheugen. maar dat weet ik niet. Het heeft me nu met dat gedonder van die brandstofpomp al 1000 euro gekost, en ben wel een beetje flauw van de garages.
Zogauw ik nu het gas intrap als ik voorheen vertelde mijn auto tijdens het rijden uit zet en weer aan, trekt hij wel normaal, alleen dat duurt ongeveer 4 seconden en dan voel je de motor inhouden.
Vandaar dat ik ook op dit forum een berichtje plaats om te vragen of dit onderdeel (vacuumklep) wel vaker voorkomt dat deze stuk gaat.
Dit is volgens een monteur (niet officieel VW-erkend monteur) een veelvoorkomend probleem als je een auto hebt met deze indicatieproblemen.
Ik ben van plan om deze week even naar de VW-dealer te scheuren en vragen om zo'n klep wat deze kost.
Groet, Richie
15 jaar
De klep kost een kleine 40 euro. Uitlezen is toch weer het devies hierin. Dit betekent dat er zowel via een actuatortest als wel rijdend uitlezen er een goede diagnose gesteld moet kunnen worden. Dit kost echt niet veel moeite.
Jos.
[quote=jos-br]De klep kost een kleine 40 euro. Uitlezen is toch weer het devies hierin. Dit betekent dat er zowel via een actuatortest als wel rijdend uitlezen er een goede diagnose gesteld moet kunnen worden. Dit kost echt niet veel moeite.
Jos.[/quote]
dan is het bij jou eenvoudiger als bij een ander jos,storing in het laadruksysteem zijn dan wel te zien in de meetwaarden maar nooit zo duidelijk dat het aan de magneetklep zal liggen.het kan even goed in wastegate van de turbo kunnen zitten of een lekkage in het onderdruksysteem. gr john
Hey mensen bedankt voor de reacties.
Volgens kan het niet veel bijzonders zijn aangezien hij wel trekt als je hem tijdens het rijden een keertje uit zet, en weer aan, dat de auto vervolgens wel een seconde of 4, 5 goed wegtrekt.
Morgen afspraak met de garage die mijn probleem met de brandstofpomp hebben opgelost.
Zij hebben tenslotte gezegd dat ze het weer in orde zullen maken, en dat is het nog niet. Kortom, taak nog niet volbracht.
Groet,
15 jaar
Hey mensen,
Na lang zoeken en knutselen is het probleem gevonden.
Vanmorgen naar een vakman geweest, auto uitgelezen met als gevolg
storingscode 01296. Betreft Inspuitbegin klep onderbreking/kortsluiting af en toe.
Terug naar de garage die mijn brandstofpomp heeft gerepareerd, omdat die eerst niet wisten waar ze het zoeken moesten.
Daar aan Vagcom, 4 andere storingen gevonden, (zelfde testapparaat dus heel vreemd)
Na even zoeken, een aantal breuken gevonden in kabelboom vanaf schutbord naar verdeelunit van stekkerverbindingen.
Aan het meten met diverse kabels, beetje knutselen met tairips, en breuken zo tijdelijk opgelost, dat er weer verbinding was.
Proefrit gemaakt, en mijn auto loopt met gemak weer 180km/h.
Nu gaan we er even een paar dagen voor uit trekken om de kabelboom draadje voor draadje te vernieuwen.
Kost even tijd, maar dan is ook alles weer in orde.
Bedankt voor jullie reacties.
Groet,
15 jaar
dan lijkt het er sterk op dat de revisie van de pomp niet nodig had geweest want de storing die er toen in zat had ook door de bedrading kunnen komen maar ja achteraf is makelijk praten.
groetjes jan.
Hey Jan,
Pomp is niet gereviseerd, alleen inspuitklep vervangen (750 euro incl montage), deze was wel stuk, aangezien hij toen ook erg stotterde en haperde, Klep bleef ook hangen.
idd, achteraf is makkelijk praten.
Kost me nu ook 1040 incl want ze hebben ook brandstoffilter en distrubutieriem + spanrollen en lagers vervangen.
Groet, Richard
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar