auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Caddy 2012: caddy wil niet aanslaan

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 55

de auto is afgeslagen onder het rijden en wil niet meer aanslaan. gebracht door anwb, foutcodes:P023600(turbolader inlaatdrukregelaar A, circuitbereik/prestatie, permanent;
P040800( egr-kleppositiesensor B, hoge invoer permanent en P064200(sensor referentiespanning A circuit laag permanent, soms geeft aan P034100 nokkenas positie sensor circuit bereik/werking intermitterend.
slaat wel aan met remmenreiniger
ik heb de compressie gemeten 30,
de verstuivers zijn in maart vervangen
de egr-klep is in april vervangen
distributie is een paar keer nagekeken, staat goed op tijd, nokken as sensor is ook vervangen...
pomp in de tank werkt wel, ik kan met uitlees apparatuur diesel afvoeren/ontluchten..

Wie kan nog meer ideeën/ suggesties aanbrengen om deze caddy (325000km) aan de praat te krijgen, alvast mij dank aan jullie...

Geplaatst door

abccorrect (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Komt er wel druk op de verstuivers , worden verstuivers ook aangestuurd ?

Probeer eens of hij wil aanslaan met de stekker los van de nokkenassensor. ( of misschien juist de krukas sensor ben dat even kwijt). Dan neemt de computer een vervangende waarde aan.
Andere tip is toch de opvoerpomp druk meten want die gingen wel eens stuk. Dan geven ze wel brandstof maar te weinig druk

Al een paar keer deze situatie meegemaakt, bleef de Egr open staan krijgt de moter geen zuurstof en slaat deze echt niet aan.
De Egr pijp voorzijde cijlinderkop naar het inlaat traject even demonteren, moter starten slaat deze aan dan weet je voldoende.
Het kan zijn dat de Egr softwarematig is uitgeprogrameerd dan geeft deze ook geen storing aan, dan moet je in de aansluiting voorzijde cijlinderkop een afdicht plaatje monteren.

3 permanente elektrische storingen zo te zien? Ik zou eens gaan kijken naar een draadbreuk oid. Zeker omdat hij de sensor referentiespanning noemt. Heb je een kabelboom lopen voor/net boven de bak langs in een geribbelde hoes? Zo ja, dan de bedrading hierin ff checken. Anders ff meten van bv de draad egr of turbo naar de motor ecu. De storing is permanent dus een draadbreuk zou makkelijk te vinden moeten zijn dmv een schema.

ricky 10
badge

3 jaar

ik heb alle bedrading nagekeken en gemeten op draadbreuk vanaf de ecu naar de sensoren in motor ruimte, alles is oké. ik heb genoeg druk op verstuiver leidingen, toch loopt de caddy niet, wat ik nu wel heb is andere codes: P012300 gasklep spanning hoog, P040700 EGR kleppositiesensor B, lage input en P019300 raildruksensor, hoog input signaal.
ik heb de spanning gemeten op de raildruk sensor en hier geeft mijn multimeter 4.98volt aan op alle pennen als ik tussen de pennen en massa wagen meet, tussen de pennen onderling meet ik niets, deze meting heb ik ook gedaan met losgekoppeld componenten(egr, gasklep etc..), ik kom hier niet uit.

abccorrect 0
badge

3 jaar

zie onderstaande schema

abccorrect 0
badge

3 jaar

Bel eens met Jim Cartec, hij kan je vast verder helpen: 06-15113139

Denk wel bijna zeker probleem in de bedrading. Heb je nog die geribbelde hoes open gemaakt en de bedrading goed bekeken? Vaak waar ze in elkaar getwist zitten ligt de isolatie eraf. Advies de bedrading bloot leggen waar je bij kan en goed kijken.

ricky 10
badge

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.