Hallo,
Ik ben bezig om een V8 4,2L met een 6-traps tiptronic automaat uit een VW Phaeton in te bouwen in een custom made voertuig. Nu loop ik tegen enkele problemen aan, daar de motor en versnellingsbak verschillende berichten op de CAN bus verwacht. Is er misschien iemand die mij kan helpen aan een specificatie van de CAN berichten volgens het VW/Audi protocol?
Bij voorbaat dank.
Groeten,
André
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je moet de bijbehorende ecu erbij hebben.en ook de start beveiliging eist zijn aan dacht. kijk vooral welke sensors je moet gebruiken of een fictieve waarde moet geven. daar is een schema voor nodig. can cun je alleen meten met een scoop. veel moed en tijd toegewenst.
Pfffffft dit zal niet meevallen. Het gaat bijna alleen als je de complete kabelboom met randapparatuur ook hebt uit de donorauto. Die handel is zo complex. Ik zou er geen brood in zien.
Is het voertuig straks voor circuitgebruik of moet ie weer op kenteken?? Anders is de korste klap die V8 te laten lopen met een setje webers......
Ik ga mee met bovenstaande reacties.
maar respect als je het voor elkaar krijgt!
laat het even weten, ik ben benieuwd.
Hoi André,
De motor en versnellingsbak komen toch uit dezelfde auto? Heb je het dashboard (met CAN-Gateway) ook mee overgezet?
Groet,
Guido
Hallo Guido,
De Motor en Versnellingsbak komen uit dezelfde auto, verder is de immobiliser, stuurslot en contactslot en combi-instrument (met gateway) aangesloten. Het voertuig is inmiddels in een stadium dat het kan rijden. Hij schakelt netjes van 1 naar 2, maar blijft dan heel lang (>4000rpm) in z'n 3e versnelling hangen. Hierna schakelt hij meteen door naar 4, 5 en 6. Het lijkt dus alsof de versnellingsbak electronica op één of andere manier "denkt" dat hij in z'n 3 moet blijven. Met de VAS5052 tester kan ik in de meetwaarden (tijdens interactieve functies) zien dat de versnellingsbak bij "actueel schakelprogramma" als waarde "10" heeft. VW documentatie leert mij dat deze waarde "licht bergop" betekent. Misschien dat ik het in deze hoek moet zoeken en dat de versnellingsbak ECU misschien nog een bericht op de CAN bus mist en daarvoor zou ik dus graag een beschrijving hebben van alle CAN berichten volgens VW/Audi protocol. Weet je misschien nog meer meetwaardenblokken welke ik kan bekijken om te zien wat de vernellingsbak binnenkrijgt als info m.b.t. hellingsweerstand e.d.?
Alvast bedankt!
Groeten,
André
hij krijgt een belastings signaal en blijft daarom te lang in de versnelling staan. dit signaal komt uit de motor ecu. mischien moet je dat signaal foppen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Phaeton of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar