close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : centraledeurvergrendling

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TD

Beste mede vw'ers,

Mijn centraledeurvergrendeling (5 deurs) werkt niet. Auto net gekocht. Pompje lag los in de achterbak met het schuimrubber van de verpakking er nog omheen. Ik vermoed dat dit een nieuwe is maar weet het niet zeker. ik heb de pomp elektrisch en luchtslang aangesloten maar het geheel werkt nog steeds niet. Ik kan alle sloten mechanisch met de sleutel openen en sluiten. Het probleem zit m in de CV.
Hoe kan ik meten of de pomp wel elektrisch wordt aangestuurd op het moment dat ik de sleutel omdraai? (in de achterbak op de stekker van de pomp meten, maar welke van de contacten?).

1- elektrisch geen werking? Wat dan?

2- elektrisch wel, dan pomp checken?

Alvast dank namens deze luie deuren opener

Geplaatst door

Taco7 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de pomp draait, hoor je dat wel.
Bij mijn Golf uit '95 werkt de CV vanaf het L+R voorportier.
De stekkerbezetting weet ik zo niet. Zijn alle zekeringen heel?

Thijs11395 0
badge

16 jaar

Thijs,

dank voor jouw reactie.

Ik ga van het weekend het probleem eens even nader analyseren, heb nog geen tijd gehad er zwaar in te duiken. Startende bij de zekeringen. Wacht nog even op tot mn vraagbaak binnen is, schept vaak ook al wel een helder beeld.

Ik kom hier op terug.

Taco7 0

16 jaar

Ik heb nog even in de Etzold (So wird's gemacht) gekeken. Die heeft helaas geen stroomschema's of penbezetting voor de CV. Wel staat er de opmerking dat het systeem na lange stilstand of bij een nieuwe pomp pas werkt na meerdere keren bedienen. De pomp moet namelijk vacuüm opbouwen. Als de pomp langer dan twee seconden moet draaien, is er een luchtlek.

Misschien heb je hier wat aan.

Succes, Thijs

Thijs11395 0
badge

16 jaar

Thanx voor de hint. Ik heb d'r zinnan.

goed weekend

Taco7 0

16 jaar

Zo, met de kerstdagen nog wat tijd over gehad en eens in het probleem gedoken.

Blackbox (pompunit) open gemaakt. Bleek dat de printplaat compleet gecorrodeerd was. Eerst gecontroleerd of het motortje nog draaide, dat was het geval. Vervolgens de printplaat gereinigd met electrospray. Bleek een koperen massieve draad doorgebrand te zijn. Heb een nieuwe op gesoldeerd. Spul aangesloten en het werkt weer....soms is de oplossing zo simpel.

Dank voor de tips.

Taco7 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.