Volkswagen Golf 3: Golf 3 1.4start slecht en wil dan soms afslaan(uitgelezen met va

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo,

Al aardig lang heb ik problemen met mijn Golf 3 uit 1995.
Vooral nu start hij erg slecht en wil dan vaak pas na 3x aanslaan.
Als ik hem wil starten moet ik zelfs meestal gas bij geven.

Als hij aanslaat reageert de auto in het begin heel klopperig.
Vaak wil hij als ik wegrijd en dan afrem de volgende weg afslaan en moeilijk weer aanslaan.

Erg frustrerend als je er bijna elke dag last van hebt ;).
Nu heb ik een vag-com kabeltje aangeschaft. Waarmee ik hem kan uitlezen (wel de shareware versie)

Bij de autoscan geeft hij ongeveer om de 5 seconden een foutmelding terwijl de auto stationair draait.

Controller 030 906 026 R
Component 1,4i R4 Mono 1.2.3 D71
Coding PMC 01

1 Fault code found

00515 - Camshaft Position (Hall) sensor (G40)
03-00 - No signal

Readiness N/A

Zal die Hall sensor kapot zijn? en waar dient deze voor?.
soms lijkt het wel alsof hij nadat hij moeilijk start geen benzine krijgt.
Hij houd dan enorm in en opeens vlieg je weg

Verder zie je op de afbeelding nog wat waardes terwijl mijn auto stationair loopt:

[url=http://imageshack.us][img]http://img152.imageshack.us/img152/8145/...[/img][/url]

Ik heb een klein stukje met de auto gereden en de temperatuur 86.4 was eerst 70 graden.
Deze liep dus wel op.
De 36.9 graden veranderde niet.

Weet iemand de oplossing waarmee ik eindelijk weer normaal mijn auto kan starten?.


Alvast bedankt,

Patrick

thespeed

Geplaatst door thespeed (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

renemt (0), 16 jaar geleden

heb je toevallig lekspoor in je verdelerkap? dit is een heel dunzwart streepje dat van bougie kabel punt naar koolstiftje loopt
kwestie van nieuwe monteren en anders een andere ontsteking monteren van de sloop
hal sensor is volgens mij de ontsteking

thespeed (0), 16 jaar geleden

De verdelerkap, rotor, bougies, bougiekabels, luchtfilter, benzinefilter, temperatuur sensor (in de koelvloeistofslang) en lambda sonde zijn ongeveer 3000 km geleden vervangen. Verder heb ik toen zelf het gasklephuis schoongemaakt en de slangetjes doorgeblazen.
Was ik vergeten te vertellen.

Heb niets geks aan de verdelerkap kunnen ontdekken.
Die ziet er van binnen nog erg schoon uit.
Hij heeft al een tijdje deze problemen maar het wordt nu toch wel erger :(

Tjah ik heb al aardig wat vervangen.
en hij blijft slecht lopen en geeft die fout. Dat vind ik wat apart

Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden

00515 - Camshaft Position (Hall) sensor (G40)

als het goed is zal je hallgever (stroomverdeler het kunnen zijn)

groet,

thespeed (0), 16 jaar geleden

De stroomverdeler en rotor heb ik al vervangen.
Of zou het ook aan het deel daaronder kunnen liggen?.
Zou ik dit zelf kunnen vervangen?

En is de sloop een oplossing?
Of is het toch beter om dat hele gedeelte nieuw te kopen.
Heb geen idee hoeveel zoiets kost.

nog bedankt,

Patrick

Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden

Ja dat bedoel ik complete stroomverdeler niet alleen de kap!?
sloop is ook een oplossing.

Kost nieuw € 250,-


Groet

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.