Volkswagen New Beetle: Cilinder probleem aanslag op bougie 3e cilinder, aanslag op olie

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

HELP!!

Heb sinds een aantal maanden een VW Beetle gekocht. Nou heb ik alleen maar problemen met dat ding. In eerste instantie ging mijn motor stotteren na uitlezen gaf hij cilinderprobbleem aan. na vervanging bougie 3e cilinder reed ie weer prima. na 500 KM ging het weer mis, lampje gig brnaden (check engine) en motor weer stotteren. Wat blijkt nou de bougie slaat helemaal vet/zwart...... motor zuipt olie en er zit witte aanslag op de olie dop.

wat heb ik toen gedaan:

- Koppakking vervangen
- Alle 4 de bougies
- Nieuwe bougie kabels
- Bobine vervangen
- Olie ververst

Auto reed weer als een zonnetje, echter na 800 KM weer zelfde gezeik!! Weer olie tank leeg, bougie vies, aanslag op oliedop, motor stotteren lampje (check engine) ging weer knipperen. Nu doet ie het elke keer weer als ik de bougie vervang echter na 500 km begint de ellende weer. Lampje blijft overigens continu branden nu.

Wie kan mij helpen????

Bas0711

Geplaatst door Bas0711 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen New Beetle? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jan T (20) PRO, 11 jaar geleden

van deze cilinder zal er iets van een zuiger veer of dergelijke niet goed zijn.
olie gebruik bij deze 2l motor is altijd aan de hoge kant.
je zult dus de zuigers moeten demonteren om tezien wat de oorzaak is.
je zou eerst compressie kunnen meten maar vermoed dat dat wel in orde is.
toen de kop eraf was heb je toen nog zo aan de zuigers gevoeld voor de speling.

groetjes jan.

Audidriver73 (0) PRO, 11 jaar geleden

Olieverbruik inderdaad bekend bij deze motoren zoals Jan ook al aangaf, witte aanslag in oliedop is ook vrij normaal, vooral bij korte stukjes.

Ik heb laatst hetzelfde gehad bij een Bora (zelfde motor), hier was bougiekabel van defect, ook al meerdere keren bij de golf4 1.6 gehad, je ziet niks aan de kabels en meten kun je er ook niet aan.

Alleen die ene bougie is altijd zwart ? Dan inderdaad waarschijnlijk zuigerveer die vastzit zoals Jan ook al zei, jammer dat je dit niet gecontroleerd hebt toen kop eraf was, maar goed als je dat niet weet doe je het ook niet.

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Als alleen die ene bougie die steeds die storing geeft weer zwart is en de andere bougie's zien er droog uit dan denk ik ook aan de olieschraapveren of de klephoedjes van die ene cilinder.
Of de vlakken van cilinderkop of van het onderblok zijn niet vlak meer op de plek van die cilinder maar dat kun je vrij snel opmeten als je de kop eraf hebt liggen.
Garantie heb je niet denk ik?
Mocht je zelf de koppakking hebben vervangen dan kan je ook de zuigers eruit halen (alleen carterpan erbij verwijderen en de drijfstangkap losschroeven en dan zuiger omhoog eruit tikken). Misschien is dat een optie en om dan de veren te vervangen van alle cilinders.

Mocht je dit gaan doen koop dan een zuigerverenklem bij een automaterialenzaak en let op hoe de drijfstangkappen en de lagerschalen gemonteerd zitten, deze moeten precies op dezelfde manier terug gemonteerd worden, is heel belangrijk.

audia4 (0) PRO, 11 jaar geleden

aanvulling op verhaal ricky,

zorg dat je voor het monteren de stootrand uit de cilinder hoont, heeft de automateriaalzaak gereedschap voor in de boormachine voor. Anders krijg je met nieuwe veren gegarandeerd problemen. tevens, vervang de rekbouten van de drijfstangen. dingen mogen niet opnieuw gemonteerd worden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen New Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.