polo binnen met cilinderoverslag op 1 en 2 waarvan 2 blijvend.
als de motor stationair draaid voel je dat de motor niet ten volle rond draaid wanneer we de verstuiver los koppeld van cil 2 dan hoor je de motor weinig vertragen en als hij een tijdje stationair draad dan valt de eerste cilinder volledig uit als je dan de motor af legt en ommiddelijk opnieuw start dan draaid hij weer normaal met het zelfde verschijnsel dat hij niet volledig rond draaid op de 2 de cilinder.
De bougie's zelf zijn niet vervuild (licht buin)
wat hebben we al gedaan bougie's vervangen ,bougie kabbels vervangen + bobijn. compressie nagezien liggen allemaal tussen de 11 en de 13 bar. verstuiver verwisseld van cil 2 naar 3(probleem blijft overslag 2 de cil.) controle gedaan op te veel lucht aan inlaat collector.
telkens bijft de foutmelding van overslag 2 cil + na een tijdje ook overslag 1 ste cilinder.
zijn er collega's die dit probleem ook al gehad hebben? en wat was het probleem.
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het een 3 Cilinder?
Heb wel eens een versleten nokkenasnok gehad waardoor de compressie uiteraard gewoon goed was maar tijdens lopen het niet meer aankon. Of wat ook zou kunnen is dat de ketting is versprongen maar meestal dan bij de dubbelnokkenassen versie's.
nee het is een 4 cil met distributieriem.
Aan nokkenas slijtage hebben we ook al gedacht maar de nokkenas zit in het kleppendeksel gelagerd en dus niet in wip gedemonteerd.
zou wel het verminderd vermogen van cil 2 maar niet het plots uitvallen van cil 1 en bij herstart weer normaal is.
alvast bedankt
Dat hij na starten weer normaal doet is normaal want bij teveel overslagen wordt die cilinder uitgeschakelt en even contact uit/aan en het begint weer totdat hij weer teveel overslagen herkent.
Kan ook zo zijn dat de motor behoorlijk vervuild is door koolaanslag waardoor de kleppen soms niet goed meer sluiten. Je hebt alles al gedaan aan cil 2 dus blijft eigenlijk alleen iets mechanisch over van cil 2.
Kun je de beweging van de kleppen niet volgen door in de bougiegaten te kijken of te voelen? vergelijkingstest.
Ik denk dat het ook iets mechanisch is op cilinder 2 maar het is volgens mij niet cilinder 2 die uitvalt want wanneer ik de fouten wis dan blijft er enkel cilinderoverslag 2 over en wanneer hij dan zwaar sputtert dan komt er cilinderoverslag 1 bij en wanneer ik dan terug opstart en eens probeer met de verstuiver draad van cilinder 1 af te doen dan hoor je de motor evenveel stotteren als bij cilinderoverslag 1.
alvast bedankt.
Kun je met een scope wat merken/zien?
probleem gevonden maar nog niet opgelost.(klant vind kost te hoog volgens de resterende waarde wagen)
het is een verbrande uitlaatklep van cilinder 2.Compressie van de 2 de cilinder viel binnen de waarden maar wanneer men de lektest deed bleek dat de lucht abnormaal via de uitlaat ontsnapte terwijl de kleppen met zekerheid gesloten zijn.
Het uitvallen van de eerste cil 1 is volgens mij het gevolg van het ingrijpen van het motorregelapparaat want als men de hc en co waarde mat zag ik dat de waarden van hc veel te hoog waren als de motor relatief normaal draaide als hij begon te sputteren dan kwam de hc en co waarde op normale waarde.
alvast bedankt voor het meedenken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar