close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf Variant 2004: CO te hoog bij verhoogd toerental

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BCB, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 77

Beste leden,

Tijdens de APK bleek dat de CO waarde van mijn auto bij een verhoogd toerental te hoog is (0.6 ipv 0.2) De CO waarde bij stationair toerental was wel goed. Verder geen foutmeldingen op het dashboard en ook niet met een OBD scanner.
Ik had de eerste Lambda sensor vooraf al vervangen, maar dat gaf geen effect. De tweede Lambda sensor (Achteraan) heb ik nu ook maar besteld omdat ik van de garagehouder hoorde dat deze sensor meer doet dat alleen de effectiviteit van de katalysator controleren (de huidige tweede sensor pendelt tussen 0.4 en 0.6V)
Hebben jullie verder nog tips naast,
Premium E98, in de vierde versnelling op de snelweg warm (heet) laten worden, Wynn's emision brandstof toevoeging,...

De auto heeft ondertussen 350.000km gelopen maar loopt erg mooi.

Geplaatst door

automark (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Check je mapsensor maar. Gaan vaak stuk en geeft problemen met de APK uitlaatgas test

Beste Siem, Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de MAP sensor jaren terug ten onrechte vervangen ivm een ander klacht. Daarom weet ik dat hij niet heel duur is en zo vervangen. Enig idee hoe ik deze kan controleren? Via de OBD scanner kan ik wel een waarde zien (in Mbar) maar ik weet niet of bijvoorbeeld 900mbar op de scanner, 900mbar in het echt is.

automark 0

2 jaar

Hier een foto

Beste Siem, Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de MAP sensor jaren terug ten onrechte vervangen ivm een ander klacht. Daarom weet ik dat hij niet heel duur is en zo vervangen. Enig idee hoe ik deze kan controleren? Via de OBD scanner kan ik wel een waarde zien (in Mbar) maar ik weet niet of bijvoorbeeld 900mbar op de scanner, 900mbar in het echt is.

automark 0

2 jaar

Je zou het signaal kunnen meten en kijken of die verandert met gasgeven

Weet je ook wat je CO2 gehalte is? Die moet boven de 14 (het liefst zo dicht mogelijk tegen de 15 aan) zijn als dat niet het geval is, is er iets mis met je verbranding.

samvel 5

2 jaar

opgelost! na de eerste keuring heb ik het volgende gedaan: E98, Wynn's toevoeging, Map sensor vervangen, Goed heet gereden (120km/h in vierde versnelling, 50km), motor bij de keuring niet uitgezet, direct gemeten. CO waarde stationair en verhoogd ongeveer 0,05 tot 0,1. Maar de keurmeester wilde toch kijken of de waarden na vijf minuten nog goed waren. Vervolgens bleek stationair 0,2 te zijn en verhoogd toerental net binnen 0.2. Op naar een nieuw auto jaar.

automark 0

2 jaar

Mooi, opgelost!

samvel 5

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.