Volkswagen Golf 2005: Niet aanslaan

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BLX, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 110

Hallo,

Ik ben reeds bezig met een golf 5, leuk voor de handel.. paar dingetjes gerepareerd en goed om te gaan. Ware het niet dat ik zelf per ongeluk de startkabels verkeerd aangesloten heb. Na onderzoek een andere ecu erbij gehaald, gegevens over gezet, geen can storingen, geen storingen in het motorsysteem. Motor gestart. Alles leek in orde. Echter liep de motor heel erg ruig, schuddend,, maar ik had niet het idee of miste er een cilinder. Motor is toen spontaan uitgevallen. Er is geen vonk aanwezig.. en ik ben het draad een beetje kwijt waar ik het moet zoeken.. het volgende is gecontroleerd:

- Timing 100% (enkel riem, ketting niet)
- krukas sensor vervangen
- relais en zekeringen voedingspanning ecu in orde
- temperatuur sensoren in orde
- voedingspanning bobines in orde
- signaalspanning ecu-bobines afwezig
- toerental is rond de 200/240 tijdens starten

Ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie en zit met de handen in het haar, iemand iets soortgelijks meegemaakt?
Kan een nokkenas versteller dit soort taferelen veroorzaken? Dat is een van de weinige dingen die ik nog niet heb bekeken.

Groet
Kevin Mollink

kevintje21

Geplaatst door kevintje21 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Jan227 (5) PRO, 1 jaar geleden

Hallo, als de motor voor het vervangen van de ecu wel goed liep, dan is er een kans dat de ecu die er nu in zit niet goed is, of je moet het gasklephuis nog inleren.

Groet Jan227

    Trouwens wel vreemd dat je nu ineens geen vonk hebt, ecu heeft zelfde onderdeelnummer als de oude ? - Jan227 (5) PRO, 1 jaar geleden
    Hallo jan,
    Ecu nummers zijn hetzelfde,
    Ecu is vervangen omdat hij niet meer liep door het verkeerd aansluiten van de startkabels en er geen verbinding meer qas met het motorregelapparaat, hij is ook geprobeerd te starten met de kabels verkeerd om. - kevintje21 (0), 1 jaar geleden

Jan227 (5) PRO, 1 jaar geleden

Hallo, hoe is de ecu die er nu inzit aangeleerd ? Data overgekopieerd , ingeleerd met bv VCDS of startblokkering uitgeschreven ?

Groet Jan227

    Nee, data is gekopieerd met Ktag, als plug en play. - kevintje21 (0), 1 jaar geleden
    Ook in vcds is motorstart toegestaan, key status ok, variable code authorized: ja. Fixed code authorized: ja. - kevintje21 (0), 1 jaar geleden
    Gasklephuis opnieuw ingeleerd, geen verschil. Bedrading ecu-->bobine is goed en geen sluiting - kevintje21 (0), 1 jaar geleden
    Hallo, heb je de ecu data van flash en eeprom apart van elkaar overgekopieerd of alles tesamen als full backup ? Groet Jan227 - Jan227 (5) PRO, 1 jaar geleden
    Allebeide geprobeerd, samen als 1 pakket, en flash en eeprom los van elkaar.. - kevintje21 (0), 1 jaar geleden
    Dan zou ik de ecu die er nu inzit weer orgineel maken, gasklep inleren en kijken of de motor dan enkele seconden loopt en dan afslaat agv de startblokkering en vandaar uit weer verder.

    Groet Jan227 - Jan227 (5) PRO, 1 jaar geleden
    Ja dat kan ik nog wel even proberen:) bedankt in ieder geval voor het meedenken! - kevintje21 (0), 1 jaar geleden

memos (10) PRO, 1 jaar geleden

Heb je de signaalspanning op de bobine ook op de ECU zelf gemeten of alleen aan de bobines?

Lijkt me stug dat er nu allerlei sensoren ed stuk gegaan zijn door het verkeerd overstarten of dat de timing is verandert daardoor.

    Nee ook rechtstreeks op het moederbord, maar ook 0,0 helaas - kevintje21 (0), 1 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.