auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III: Compressie

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i 66kw

Hoi allemaal,
Niet echt een nieuw probleem, maar een mededeling en een vraagje.
Toen wij onze auto kochten, heb ik bij een km stand van 55.000 de compressie laten meten. Deze was toen
tussen de 11.1 en 11.5 Bar.
Nu bij een km stand van 125.000 weer eens laten doen en nu tussen de 10. en 10.5 Bar.
Lijkt mij goed.
Vraagje: heeft iemand van jullie ervaring met de bougies van Bosch met de vier electroden (de z.g.n. super plus)?
Wij rijden nu met NGK met drie electroden.

Groetjes Annie

Geplaatst door

luna3 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gewoon de orginele monteren,

je kan beter dan een keer extra de orginele vervangen dan deze 4 punt bougies monteren (geven geen extra waarde)

wat ik wel weet uit ervaring

bij een GTi en VR6, deze motoren zijn erg gevoelig voor verkeerde type bougies (overslaan en schokken van de motor)

wat ook erg belangrijk is zijn de bougiekabels! wordt ook wel is vergeten

dus ik zou zeggen gewoon de NGK (orginele type) monteren

anders gewoon bij de dealer langs gaan

ATi-VR6 0

16 jaar

Hoi ATi,

Bedankt voor je reactie.
Maar wij hebben geen GTI of VR6, maar een eenvoudige 1.8i 66 KW.
Met de driepunts electroden, liep de auto beter als met de originele dealer bougies.
Trouwens je haalt een mooi punt aan; je hebt het over bougiekabels.
Wij dachten, laten we deze, onze auto is per slot van rekening toch al 11 jaar oud, vervangen.
We hebben bij de dealer geïnformeerd en raadt eens wat; hier kost een originele set €. 164,--
Als je ze van bijvoorbeeld Bosch neemt, de silicone copper, ongeveer de helft.
Gek hè, dat de dealer zich de markt uitprijst?

Groetjes Annie

luna3 0

16 jaar

Hallo Luna 3
Zelf heb ik een golf 2 1800 66kw gehad, daar heb ik altijd de 3 punt bougies in gebruikt, volgens mij liep de auto daar beter op.
weliswaar een golf 2, maar in een golf 3 van 1998 zit de zelfde motor.
als ik op kenteken bij de onderdelenhandel een setje bougies bestelde voor deze auto kreeg ik ook de 3 punt bougies.
gr. Gerty

gerty 0

16 jaar

zeker ik sluit me er ook bij aan ik gebruik ook uitsluitend orginele onderdelen. ze zijn er tenslotten niet voor niets.... anders had vw het wel anders gedaan.

gr henk

Henkk 0

16 jaar

Hoi Gerty,
We gaan gewoon de vierpunts van Bosch proberen.
Als er zich noemenswaardige problemen voordoen, dan laten we het weten.
Bedankt voor je reactie.

Groet Annie

luna3 0

16 jaar

Hoi Henk,
Wij gebruiken ook zeker geen imitatie onderdelen.
Maar wat ik al zij, weet de VW dealer heel goed wat rekenen is.
Daar zou je wel een aparte discussie over kunnen voeren, maar zoals gezegd het verschil met een setje bougiekabels, VW en Bosch is exorbitant te noemen.
En Bosch is een goed merk; behalve misschien met de luchtmassameters, maar ook dit is goed door Bosch en VW opgelost.
Bedankt voor je reactie en we houden een ieder op de hoogte.

Groet Annie

luna3 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.