Hallo mensen,
Ik heb in mijn eigen auto een cruisecontrol ingebouwd.
Het gaat om een achterafinbouw systeem, met originele schakelaar en een regelunit die met een kabel je gaspedaal bediend, volgens mij is het systeem hetzelfde als VDO (met de 12 dipswitches), het is het systeem dat de fabriek voorschrijft (ik werk zelf bij de dealer).
Het probleem is dat als je het systeem inschakeld de auto direct versneld met ong. 10 km/u en daarna corrigeerd tot onder de ingestelde snelheid en dan zo schommeld doortrekt naar de ingestelde snelheid die hij dan vrij aardig vasthoud.
Ook als je de snelheid laat afzakken en dan de schakelaar weer loslaat schiet de auto naar voren om daarna weer af te zakken.
Ik heb alle voor deze auto mogenlijke dipswitch standen geprobeerd en ook gespeeld met oa. de kabelspeling maar het onvoorspelbare gedrag blijft..
Nu wil je het systeem eigenlijk niet gebruiken omdat het niet veilig is en is het eigenlijk alleen maar zonde van het geld..
Weet iemand een oplossing of is iemand dit al vaker tegengekomen?
Het gaat om een Golf 1.8T 110 kW AGU van '99 (geen E-gas).
Alvast bedankt.
Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou het toch zoeken in de kabelspeling.
Heb het zelfde probleem gehad met een avensis.Exact dezelde klachten.
Na 4 uur dingen geprobeerd te hebben maar eens gebeld naar vdo.
Daar zeiden ze dat er GEEN kabelspeling op de kabel moest zitten.
Ik had er 5 mm speling op.Even versteld en probleem was opgelost en klant is er zeer over te spreken.
Heb je de slag (46 mm zo uit het hoofd) wel goed?
Kabelspeling heb ik nu compleet opgeheft, de slag moet goed zijn, ik heb de kabel precies zo gemonteerd als in de beschrijving aangegeven wordt, als ik hem verstel wordt de slag te klein..
Zou het ook te maken kunnen hebben met het aantal impulsen van het snelheidssignaal per meter?
Dit is apart in te stellen maar het zou niet moeten kunnen volgens de beschrijving.
Ik zal morgen de slag eens opmeten
Bedankt voor de reactie trouwens.
Ja bij mij was dat ook in te stellen.
Heb helaas de beschrijving van het systeem niet meer want daar stonden ook de juiste waarde's en bijbehorende dipswitchinstellingen.
Je kunt eventueel nar vdo bellen om te vragen of ze die willen faxen.
Heb alleen t nummer niet meer geloof dat ze in amsterdam zaten.
Misschien via google.nl wel te vinden.
Ik heb met VDO gebeld en die hebben me de instellingen voor mijn auto gegeven, ben alleen nog niet geheel tevreden, de auto gaat nog op het gas wanneer ik de cruise inschakel of als ik de knop loslaat na het af laten zakken van de snelheid..
Wat bedoel je precies met de terugval?
Bedankt voor de reactie.
Als het goed is staat er in de installatie handleiding ook wet welke dipjes je de cruisecontrol instelt op het vermogen-gewicht van de auto. Je moet hier een beetje mee spelen dit is per auto een beetje verschillend, je stelt hier de cruisecontrol zo in dat hij minder fel reageert bij een auto met relatief veel pk per kg (in jou geval). Ik zal morgen op de zaak even kijken welke het precies zijn. Wat wij ook vaak doen bij auto's met een elektrisch gaspedaal (waar we een construktie gemaakt hebben zodat de gaskabel van de cruiseconrol aangrijpt aan het gaspedaal) is dat we het gaspedaal uit elkaar halen ,wel even voorzichtig, dan zie je een aantal veren zitten daar haal je er dan een van weg. Dit doen we bijna altijd bij campers op basis van een fiat ducato en opel vivaro, nissan interstar en renault traffic dan is eigenlijk altijd het zoeken opgelost.
PS dit zal in jouw geval niet nodig zijn denk ik
succes robin
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar