auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: CV reageert vreemd

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 SDI

Hallo,

Ik kwam vandaag thuis van werk met mijn polo die ik net een week bezit, toen m'n auto niet meer op slot wilde. Ik heb CV met sleutel. Bestuurderskant kan ik open en dicht een kwartslag draaien zoals het normaal altijd werkte, echter reageert de CV niet meer.

Passagierskant geprobeerd. Daar blijkt volgens mij het slot helemaal kapot te zijn, want daar kan ik mijn sleutel tot wel 6 keer ronddraaien. Via deze kant heb ik de auto nog 2keer op slot en open gekregen (ergens halverwege een hele klokslag gedraaid te hebben). Nu wilt de auto ook vanaf deze kant niet meer op slot.
Als ik de sleutel vanaf de pasagierskant open draai (terwijl hij al open is, want op slot wiltie niet meer) hoor ik nog wel de pomp gaan. en nog een slag verder draaien en de CV doet mijn ramen open, joepie! Die kunnen dan alleen via sleutel in contact de raamknopjes weer dicht.

Even ter info. Ik heb begin deze week 1keer gehad dat 's ochtends toen ik de auto opendeed en mijn sleutel al in het contact en gordel om had, pas de pomp klaar was met zoemen. Vervolgens nooit meer gebeurd.

Ik heb op het forum gelezen dat men last kan hebben van waterschade achter het zekeringskastje of een verstopt of lekke pomp. Kan dit de oorzaak van zijn? gezien de pomp nog wel zijn herrie maakt wanneer mijn ramengaan en helemaal niet reageert op de bestuurdersdeur.

Zoja zekeringskast: hoe kom ik in hemelsnaam achter mijn zekeringskastje? moet half mijn dashboard er dan uit?

Ik wacht jullie reacties af, want mijn auto staat nu niet op slot, voor de deur.

bedankt!

Geplaatst door

denneboom (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zekeringenkast losschroeven en dan er naar je toe uitkantelen

vandaag bestuurderskant dashboard losgekregen, zekeringenkastje losgeschroefd. Echter was hier weinig mee te doen, alle kabels zaten vrij strak en krap achter het kastje. Heb er ook geen kenmerken van waterschade gevonden. Nu reageert af entoe mijn CV wel ineens.

- bestuurdersdeur krijgt 'm alleen op slot.
- Passagiersdeur krijgt 'm alleen nog maar open.

Kan het in zo'n geval aan de pompleidingen liggen? Alsie ergens lek zou zijn, moet het dan niet helemaal niet meer of sloom werken?

denneboom 0

11 jaar

Zo en zo de beide sleutelsloten eerst repareren, iig de rechtere, je zegt dat je sleutel rond kan blijven draaien en das niet goed en daardoor blijft de schakelaar bv op open of dicht staan waardoor de andere kant niet juist meer werkt en andersom, ook zeg je dat je de pomp door hoorde draaien een tijd, dat duid op lekkage ergens want cv is vacuumgestuurd. De slangetjes lopen door het doorvoerrubber heen en kan zijn dat er een gescheurd is oid. Ook kan de stekker op de pomp of de pomp zelf verrot zijn (pomp zit rechts achterin in een piepschuimen verpakking).
Zou de buitengrepen verwijderen en dan zelf met een platte schroevendraaier het binnenslot bedienen, kijken wat hij dan doet. Vaak breekt de lepel af van de slotcilinder.

ricky 10
badge

11 jaar

was sowiezo van plan om het rechterslot te (laten) repareren inderdaad. Ik zal het weekend de pomp, slangetjes en stekkers nakijken. Ik had op 't forum gelezen dat ik via de deurpaneel bij de slangetjes aan 't slot kan komen. En de pomp rechtsachter zag ik ook al, ja.

heb ik nu ook iets te zoeken bij de zekeringenkast? want daar valt weinig beweging in te krijgen. Als ik 't loskoppel weet ik nu al dat ik nooit meer alles op z'n plek aangesloten ga krijgen.

denneboom 0

11 jaar

Ja als paneel eraf is dan zie je schuimrubberen afdekking en die moet je heel voorzichtig wegtrekken zonder dat het scheurt (gebeurd toch wel) en dan kan je daarachter bij het deurslot komen. Zekeringkast denk ik niet gezien de klacht maar das vanachter de pc beoordelen.

ricky 10
badge

11 jaar

Schijnt slotcylinder te zijn. Weet niet welk deeltje precies kapot is, maar zodra ik de sleutel opendraai gebeurt er van binnenuit niets. Opslot draaien bewegen de onderdelen wel. ik lees overal dat dit bij polo's veel voorkomt.

denneboom 0

11 jaar

opgelost! slotcylinder reparatiesetje bij dealer voor 16 euro. vervangen en werkt weer naar behoren

denneboom 0

11 jaar

zie bovenstaand bericht

denneboom 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.