Volkswagen Golf II: De verwarming wordt niet warm.

Bouwjaar: 1987, Motorcode: 1.3 MH

Goede avond!

Houd je bezig het rijden in een oude auto.

Als je de verwarming aan zet duurt het een gehele tijd voor dat hij warm wordt.
De auto komt wel op temperatuur.

Ik denk dat dit aan de thermostaat ligt, klopt dit?

Volgens het vraagbaak kan je hem zo vervangen, moeten ik nog ergens aan denken als ik dit doe?

Bijvoorbaat bedankt.

Jeroen Breuer

jeroenbreuer

Geplaatst door jeroenbreuer (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Hoelang duurt het voor auto op temperatuur komt?Thermostaat demonteren+eerst testen voor je vervangt.Zijn de twee leidingen v/d verwarming warm?(verstopping radiator verwarming)Suc6

jeroenbreuer (0), 16 jaar geleden

[quote=auto-peter]Hoelang duurt het voor auto op temperatuur komt?Thermostaat demonteren+eerst testen voor je vervangt.Zijn de twee leidingen v/d verwarming warm?(verstopping radiator verwarming)Suc6[/quote]
Ik denk 20-25 min , weet het niet precies...

Duurt wel een tijdje..

Hoe test ik hem dan, warm maken en kijken of hij uit zet?

Kan je de thermostaat ook oliën/invetten zodat hij beter werkt?

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Pannetje water met thermostaat erin warm maken.Op thermostaat staat aangeduid wanneer hij opengaat(in graden)Ongeveer op die graden moet je m zien opengaan.Koud moet ie gesloten zijn.Niet olien of vetten.

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Deze modellen zijn later bijna allemaal voorzien van een modificatie in de kachelaansluiting i.d.v. van een extra klep.
Deze klep gaat van ouderdom nog wel eens stuk zodat er geen cq. weinig koelwater door de kachel stroomt.
Je kunt deze modificatie vinden door onder de motorkap te kijken bij het schutbord, naast de rembekrachtiger. Daar zijn de kleppen toen aangebracht in de waterslangen.

Gr.

jeroenbreuer (0), 16 jaar geleden

[quote=Petje57]Deze modellen zijn later bijna allemaal voorzien van een modificatie in de kachelaansluiting i.d.v. van een extra klep.
Deze klep gaat van ouderdom nog wel eens stuk zodat er geen cq. weinig koelwater door de kachel stroomt.
Je kunt deze modificatie vinden door onder de motorkap te kijken bij het schutbord, naast de rembekrachtiger. Daar zijn de kleppen toen aangebracht in de waterslangen.

Gr.[/quote]
Heeft die klep ook een onderdeel nummer want op Hbase kan ik er niks over vinden.

Bedankt!

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Klopt. Staat ook niet in de Hbase. De modificatieklep kwam van VW zelf en werd toen gratis gemonteerd door de dealers.
Volgens mij is die klep nu ook niet meer verkrijgbaar.
Deze werd toen gemonteerd omdat er vrij veel problemen waren met de kachelradiateuren.
Voor zover ik weet zijn die radiateuren na +/- 1990/1991 gewijzigd en nadien waren die modificatiekleppen ook niet meer nodig.
Indien je ook deze klep er tussen hebt zitten en het blijkt dat dit inderdaad de oorzaak van je probleem is, heb je 2 mogelijkheden: proberen een andere (goede) klep te vinden of de klep verwijderen en de slangen gewoon weer doorverbinden. Hierbij zou je je eigen klep kunnen gebruiken en hierbij het binnenwerk verwijderen.

Succes.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

klep idd niet meer te koop.

Gewoon er uit slopen, als de kachelradiateur ploft is het vroeg genoeg voor aktie. (kosten niet zo heel veel, is wel een aardig klusje, dasboard moet er uit)

jeroenbreuer (0), 16 jaar geleden

[quote=audia4]klep idd niet meer te koop.

Gewoon er uit slopen, als de kachelradiateur ploft is het vroeg genoeg voor aktie. (kosten niet zo heel veel, is wel een aardig klusje, dasboard moet er uit)[/quote]
Zo vertel mij wat...

Heb dat bij mij oude Golf II 1.6 ook moeten doen! Was er een weekend zoet mee!

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Niet overdrijven.......Alleen het onderste deel van het dashbord (middenconsele ) met dashbordkastje moet er uit dan. Dan kan het kachelhuis er zo uit.
Radiateurtje vervangen is precies 3 uur werk.

Gr.

jeroenbreuer (0), 16 jaar geleden

Was achteraf wel het makkelijkst maar ik had het gehele dashboard eruit gesloopt.
Kwam ook wel omdat ik redelijk kwaad was dat het stuk ging terwijl ik de auto aan het verkopen was..

Ben een particulier geen Pro...

jeroenbreuer (0), 16 jaar geleden

Heren,
De DB-riem en waterpomp is vervangen, het motortje loopt weer als een naaimachientje!

Alleen de kachel wordt nog steeds niet warm!
Ik heb net bij de matjes onder het middenconsole gevoeld en daar lag koelvloeistof. Is dit een teken dat de kachelradiater ook kapot is?

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Als je er zeker van bent dat dit koelvloeistof is, dan ga er maar van uit dat deze inderdaad lek is.........
Het zal niet de 1e zijn........

Gr.

jeroenbreuer (0), 16 jaar geleden

[quote=Petje57]Als je er zeker van bent dat dit koelvloeistof is, dan ga er maar van uit dat deze inderdaad lek is.........
Het zal niet de 1e zijn........

Gr.[/quote]
Vet kleverig, en als je de verwarming op z'n hoogst zet ruik je het gewoon...

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Dan weet je weer wat gedaan dit weekend.Suc6

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

En met een nieuwe kachelradiateur is het modificatiesetje niet meer nodig; dat kan er gelijk tussen uit.

Volgende week zit jij er weer warmpjes bij in je golf.

jeroenbreuer (0), 16 jaar geleden

ja nou en of heren!

Ga morgen aan de slag!

bedankt!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.