Het eerste probleem was dat de olie de brandstof vervuilde, na de oorzaak hiervan gevonden te hebben(seals van verstuiver) deed het volgende probleem zich voor, nu zat er brandstof bij de olie het olie niveau was gestegen.(er was ongeveer 3 liter diesel bij de olie gekomen)
Deze klacht is nu ook opgelost, geen vervuiling meer in de brandstof en ook niet in de olie. Maar nu doet het volgende zich voor, de motor start gewoon en loop stationair zo,n 800rpm als je nu gas geeft gaat de motor van af 1300 rpm er van door. Je kunt hem gewoon me het contact uitzetten. Als je hem dan weer start draait hij weer gewoon. het olie niveau blijft gelijk en staat op het normale olie pijl. Alle filters zijn gewisseld (het luchtfilter was wat vervuild na het met brandstof vervuilde olie pijl, eerste drie lamellen ) Wat kan het probleem zijn, komt deze van de kabelboom van de verstuivers (siemens)????
Chris.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Elektronisch gaspedaal ?
Maar ik zou hem eerst uit laten lezen , voordat je vanalles gaat proberen geeft toch vaak een zoekrichting.
Is je tandempomp al vervangen?
Op hol slaan is niet de juiste term, verhoogd stationair is beter. Als een diesel op hol slaat draait ie het maximale toerental tordat de olie op is en dan is ie stuk.
12 jaar
Nee de tandempomp is niet vervangen, met het op hol slaan bedoel ik de motor gaat ongecontroleerd naar een hoog toerental. Ik heb hem uitgezet bij 3300 rpm, dit noem ik geen verhoogd stationair toerental.
12 jaar
Als je diesel in de olie hebt dan zijn het of de verstuiver afdichtingen of een lekke tandempomp, dus ik ben wel benieuwd wat ze hebben gedaan om dit op te lossen.
Vaak is de dieselopvoerpomp in de tank dan ook kapot.
Wat zou kunnen:
De turbo kan kapot zijn gegaan door het gebrek aan smering doordat er diesel bij de olie zat.
een of meerdere verstuivers niet in orde.
Dus zoals Ferrie al aangeeft zou ik hem eerst uitlezen op fouten en storingen, dan het electrisch gaspedaal bekijken.
Is dit in orde zou ik de verstuivers laten testen. an kun je gelijk kijken of de nokkenassen niet zijn ingesleten.
Als deze ook in orde zijn zou ik de turbo laten nakijken.
12 jaar
Ben eerst begonnen met de inlaat vanaf het luchtfilter schoon te maken deze was ook nat van het olie/diesel mengsel. Dit heb ik tot aan de turbo gedaan, was wel goed nat van het mengsel. ik had hier de tijd voor omdat ik 3 dagen moest wachten voordat ik hem kon uitlezen. Na dat ik de turbo ook schoon en droog had gemaakt ben ik verder gegaan naar de intercooler, dit omdat de slang van de turbo uitgang naar de intercooler ook erg nat was.De intercooler bekeken met een borescoop, en hier was ook de vervuiling goed te zien. Ook deze gedemonteerd hier kam wel een liter aan olie/diesel uit, dus deze ook gespoeld en weer terug geplaatst. Alles weer in elkaar gezet luchtfilter en een nieuw brandstoffilter erin en de auto uit gelezen Foutcode: P2237 en P0321. Foutcode gereset auto warm laten draaien en geen problemen meer,alle vermogen terug en loopt netjes. Inmiddels alweer een 1500km met de auto gereden en loopt nog steeds als een zonnetje, wel alle filter nogmaals gecontroleerd op vervuiling maar niets gevonden ook hebben we de auto nogmaals uitgelezen, geen foutcodes meer.
Dus probleem opgelost.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar