Mijn passat had een lege accu,
de reden de linker fan bleef draaien tot de accu leeg was.
er zat geen sleutel in het contact ra ra hoe kan dit.
ik heb de stekker log gemaakt dus de fan stopte
mijn vraag:
kan ik zo blijven rijden ,zonder verdere schade te veroorzaken
iemand vertelde mij dat deze fan alleen voor de airco was
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sensor voor naloop cq relais defect.?
Er zitten twee ventilatoren op de ene begint bij +/- 95 te draaien en de tweede bij +/-102 waardes bij benadering , maar zo werken ze ongeveer dus de temperatuur moet vrij hoog oplopen wil de ventilator nu aanslaan.
Lijkt me niet verstandig om zo door terijden
Correct me when i am wrong.
Kaleido 1 hartelijk dank voor jou reactie
ik laat het zo spoedig mogelijk vervangen (of zou ik het zelf kunnen)kan aardig sleutelen?
12 jaar
Ps ik heb inderdaad een aantal dagen een ratelend geluid gehoord links in het dashboard
kan dit het relais geweest zijn , dat nu blijft plakken ?
12 jaar
Als je een beetje handig bent is dit wel zelf tedoen.
Even achter halen welke sensor het is en het ratelen zou inderdaad het relais geweest kunnen zijn.
Ratelen kan ook veroorzaakt worden door een slecht contact plus of min.
[quote=Johnhermes]de reden de linker fan bleef draaien tot de accu leeg was.
mijn vraag:
kan ik zo blijven rijden ,zonder verdere schade te veroorzaken
iemand vertelde mij dat deze fan alleen voor de airco was[/quote]
Het ligt eraan welke ventilator [b]LINKS[/b] je bedoelt ? dus vanuit welke positie je hebt gekeken..? gezien vanuit de bestuurders positie ? of gezien als je voor de auto staat ?
De fan voor de airco is de rechtse "bekeken vanuit de bestuurders positie" en is het de linker "als je voor de auto staat".
[quote=kaleido 1]Er zitten twee ventilatoren op de ene begint bij +/- 95 te draaien en de tweede bij +/-102 waardes bij benadering , maar zo werken ze ongeveer dus de temperatuur moet vrij hoog oplopen wil de ventilator nu aanslaan.[/quote]
Dat klopt twee ventilatoren, 1 is voor de airco en de andere is voor het koelsysteem en is uitgerust met een viscokoppeling.
De condensorventilator (airco) werkt op twee snelheden laag/hoog..indien de lage snelheid niet in staat is om de druk te verlagen, zal de tweede trap (hogere snelheid) aangesproken worden.
De 1ste trap werkt via de voorschakelweerstand, de tweede trap niet.
Als ik in de auto zit is het de rechter Fan
Ik heb die nu even losgemaakt dmv stekker lnks voor bij de koplamp
als ik er zo nog een paar weken mee rond de kerk kan is dit voor mij voldoende
we gaan toch maar shoppen voor een andere vw passat 2005/2007
Deze heeft het geweldig gedaan voor ons ,we hebben hem 7 jaar gehad
Jongens bedankt voor jullie hulp,een geweldig medium
gr John
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar