caddij start wel maar slaat niet aan .
een enkele keer doet hij het wel en blijft dan gewoon lopen totdat je hem uitzet en dan opnieuw wilt starten springt dan niet meer aan.
relais 104 gecontroleerd.
start/stop spoel op pomp? welke waarde in ohm.
wie weet raad
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
probleem is hoogstwaarschijnlijk contactslot.
vrijdag los halen
was niet het contactslot.
de draad van start/stopklep komt uit op steekprint 182
is dit de boosdoener? of heeft startblokkering hier mee te maken.
12 jaar
was niet het contactslot.
de draad van start/stopklep komt uit op steekprint 182
is dit de boosdoener? of heeft startblokkering hier mee te maken.[/quote relais of print vervangen 182 nu spanning op start sop.
alleen meet ik op spoel start/stopklep nu 0.8 ohm, lijkt me stuk .
kan iemand dit bevestigen.
12 jaar
Hallo, waarschijnlijk idd probleem regelapp brandstoftoevoer(zwarte kastje op pomp met 2 draden) /stopklep. Kijk of er roest in de stopklep zit. Of haal het zwarte kastje er definitief af (zie http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p... ) .Vervang evt de stopzetklep sowieso. Aan het zwarte kastje valt weinig te meten overigens.
Overigens wordt in de link gesproken over losbeitelen, het is de vraag of dit verstandig is, door het slaan op de beitel kan er inwendig in de pomp eea defekt raken, uitboren oid verdient toch de voorkeur.
Groet Jan227
[quote=Jan227]Hallo, waarschijnlijk idd probleem regelapp brandstoftoevoer(zwarte kastje op pomp met 2 draden) /stopklep. Kijk of er roest in de stopklep zit. Of haal het zwarte kastje er definitief af (zie http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p... ) .Vervang evt de stopzetklep sowieso. Aan het zwarte kastje valt weinig te meten overigens.
Overigens wordt in de link gesproken over losbeitelen, het is de vraag of dit verstandig is, door het slaan op de beitel kan er inwendig in de pomp eea defekt raken, uitboren oid verdient toch de voorkeur.
Groet Jan227[/quote]
bedankt jan .
achter die print zit dus een elektrische afsluiter en deze gaat niet open.
dus je legt een draad van contact naar afsluiter en een massa draad naar blok cq accu.
klopt dit.
de stopklep meet ik ongeveer 10 volt met de draad los van stopklep.
als ik deze verbind kom ik op een paar mv.
en het pinnetje gaat maat langzaam open als ik deze rechtstreeks aan 12 volt leg is dat normaal.
12 jaar
Hallo, de afsluiter idd rechtstreeks op + achter contact aansluiten (1 v/d 2 draden v/h zwarte kastje, even meten dus) de andere draad gebruik je niet (af-isoleren dus) en dan zou het moeten werken. Groet Jan227
[quote=Jan227]Hallo, de afsluiter idd rechtstreeks op + achter contact aansluiten (1 v/d 2 draden v/h zwarte kastje, even meten dus) de andere draad gebruik je niet (af-isoleren dus) en dan zou het moeten werken. Groet Jan227[/quote]
Jan dat was inderdaad het probleem.
Caddy loopt weer als een zonnetje.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar