Volkswagen Polo: distributie ketting

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 12v

hallo, ik vermoed dat mijn distributieketting versprongen is , mijn auto slaat niet meer aan , is dit omdat de timing van de auto niet meer klopt?
de dealer vertelde me dat hij een nieuwe moest zetten en nieuwe spanners... voor dit alles werd een prijs van x euro opgesteld. klopt dit? en is er een kans dat de kleppen ook beschadigt zijn of andere stukken.
kzou graag meer info willen , wie hier ervaring mee heeft, zou fijn zijn om wat info te vermelden.. Alvast bedankt voor jullie hulp

brown9217

Geplaatst door brown9217 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Wij kunnen dat van hier uit niet beoordelen de dealer wel dus het kan, anders een second opini aanvragen bij een andere garage

brown9217 (0), 10 jaar geleden

de dealer zei tegen mij dat er niets scheelde aan de kleppen ect.., maar kun je dit vaststellen voordat je een nieuwe ketting hebt gezet ?

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Ja zeker door een lektest is het te controleren

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Maar als de timing niet meer klopt door de versprongen ketting dan kan je de zuiger wel bovenin zetten maar zal hij geheid gaan lekken omdat de nokkenas(en) achter of voorlopen omdat de ketting is versprongen dus op die manier kan je geen goede lektest doen, dan zul je kleppendeksel moeten verwijderen om te zien hoe de nokken staan, dus wanneer de kleppen dicht staan.
Goedkoopste manier om te controleren is denk ik distributiedeksel eraf en dan de ketting timing weer herstellen en dan een lektest doen maar als hij 1 of 2 tanden versprongen is dan zit het meestal nog wel goed dus kan je ook voor nieuw setje gaan.

p.s. dit gaat alleen op als de ketting ook echt daadwerkelijk versprongen is ivm dat je zegt dat je VERMOED dat hij versprongen is. Sowieso is er een kans dat er meer schade is en dat weet je pas echt zeker na een lektest maar de beste manier om te weten of er ECHT geen schade is opgelopen is als de motor weer loopt en dan kijken of hij loopt zoals het hoort (mocht je klepgeleider beschadigt zijn of krom zijn dus speling hebben door de klap dan zie je dit vaak weer niet met een lektest, lektest is dan gewoon goed maar als de motor loopt dan beweegt je klep alle kanten op en dan loopt de motor niet goed). Maar normaliter ben je klaar met een nieuwe kettingset..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.