close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: distributieketting vervangen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 5v

Kan iemand me vertellen hoeveel werk het is om een de distributieketting te vervangen van een passat? Kan ik de motor laten zitten en alleen de bak erafhalen? Misschien motor licht kantelen dan?

Grt Patrick

Geplaatst door

Patje8412 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

motor moet er uit. Geen andere methode mogelijk. Bak kan in de auto blijven.

Gewoon van vooraf de hele boel wegslopen, krijg je vanzelf ruimte.

Het is voor een monteur die het vaker gedaan heeft een volle dag sleutelen.

Tandwielen goed controleren, bij twijvel vervangen. verder alles inclusief de kettingen en spanners vervangen. Tevens krukaskering en als hij gevordert versletenl is de koppeling met massavliegwiel ook vervangen.

audia4 0
badge

13 jaar

De bak uitbouwen is veel minder werk, in goed 1,5 uur ligt hij op de grond en dat zie ik met de motor niet gebeuren.
Als de bak er uit is kleppendeksel demonteren en dan de motor naar achter kantelen de rest wijst zich vanzelf.


gr John

[quote=johndoornbosch]De bak uitbouwen is veel minder werk, in goed 1,5 uur ligt hij op de grond en dat zie ik met de motor niet gebeuren.
Als de bak er uit is kleppendeksel demonteren en dan de motor naar achter kantelen de rest wijst zich vanzelf.


gr John[/quote]
Zo doen wij dat ook, motor uitbouwen is wel erg veel werk..........

Jos.

jos_br 0
badge

13 jaar

we hebben het over een passat, met langsgebouwde motor, niet over een golf.....

Bij mijn weten krijg je het distributiedeksel er niet achter weg doordat het schutbord in de weg zit. Zeker als je de motor kantelt. Misschien als je de voorste motorsteunen wegsloopt en de hele motor wat weet te laten zakken??

Heb laatst nog een motorsteun van dit type wagen / motor mogen vervangen, leuk klusje, krijg je er niet tussen vandaan zonder wat improviseerwerk. (draadeinden die aan de steun zitten tot het minimum inkorten; en de oude dus gewoon kapot slijpen) Probleem, als je de motor omhoog wilt drukken of wil laten zakken staat hij gelijk klem op het schutbord.

audia4 0
badge

13 jaar

Wij hebben hier toch echt verschillende keren kettingen en motorsteunen vervangen zonder de motor te demonteren. Net wat John zegt, 1,5u en de bak is erachter weg. Bij zowel de 150pk als de 170pk gaat dit goed. Bij der 170pk heb je iets meer werk doordat er koelmiddel af moet.

Jos.

jos_br 0
badge

13 jaar

mooi weer wat geleerd, ik heb het al een aantal keer gedaan door de motor er uit te halen. Als je de weg weet is dat trouwens ook goed te doen. Moet je zeggen dat het aan het ketting gebeuren wel makkelijk sleutelt met het blok op de werkbank.

Als er nog eentje langskomt zal ik deze methode eens proberen. (de spoeling wordt dunner van dit type)

audia4 0
badge

13 jaar

Bak is er inderdaad sneller uit dan de gehele motor, maar dan loop je (vind ik) te kloten daaronder in die tunnel met het deksel en dat restje koppaking die uitsteekt enz enz. Ik heb zelf persoonlijk ook liever de motor eruit (doe ik ook altijd),werkt lekkerder/beter/je ziet meer/stoot je hoofd ook niet haha en zoveel meer werk om de motor eruit te halen is het ook weer niet en je kan alles goed overzien.

ricky 10
badge

13 jaar

Tja ieder zijn manier, maar ik deed het in het verleden zo sneller want de bak had ik in 3-3,5 uit en ingebouwd en als alles meezat de ketting met toebehoren in 2 uur dus reken maar uit.
Dat geldt uiteraard alleen als je dit al vaker gedaan hebt.


Gr John

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.