Volkswagen Golf V: Distributieriem gebroken

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi 77kw

Goedendag
Bij deze auto is de distributie riem gebroken bij 100km /u.Vraag is ,is er een kans dat de zuigers de kleppen niet geraakt hebben of moet ik met het ergste rekening houden.
Zo ja zijn er nog onderdelen die ik mee moet vervangen om deze motor weer te laten draaien(.buiten de tandsnaar kleppen koppakking spanrollen)
of goede tips
bvd Rene

carp

Geplaatst door carp (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 8 jaar geleden

100% zeker dat ook meerdere kleppen geraakt zijn.

Kop démonteren, en schade vaststellen.

ricky (0) PRO, 8 jaar geleden

Ja zou ook ff kijken hoe de stoters eruit zien.

kaleido 1 (1720) PRO, 8 jaar geleden

Zuiger schade aan de rand.

carp (0) PRO, 8 jaar geleden

Ik heb de distributie en kleppendeksel gedemonteerd en de motor heeft inderdaad kromme kleppen ,een stoter blijft naar beneden staan
Ik ga nu de cilinderkop demonteren maar kan iemand mij vertellen hoe dat het snelste gaat vooral het uitlaat spruitstuk gedeelte met turbo.
Kan ik de kop met alles eraan omhoog tillen of moeten eerst de spruitstukken los?

ricky (0) PRO, 8 jaar geleden

Van onder af als je de kat verwijderd (past net tussen subframe door) dan ligt de turbo er zo vanaf, deze opzij leggen en dan denk ik de rest aan de kop laten (egr e.d.) Is als je dit soort dingen vaker hebt gedaan een erg eenvoudige motor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.