close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Auto wil bij koude motor zeer moeilijk schakelen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

Beste allemaal,
Mijn naam is Gero en ik heb het volgende probleem.
Sinds een tijdje schakelt mijn golf 1.9tdi uit 2005 heel erg met moeite in de ochtend als ik na me werk wil gaan.
Bij een koude motor probeer ik de koppeling in z'n achteruit te zetten maar dat gaat zo stroef en je hoort dan een verschrikkelijk geluid alsof je probeert te schaken zonder koppeling in te drukken. Ook de koppelingspedaal komt niet altijd terug. Moet deze steeds met me voet terughalen. Bleek dus dat de hoofdkoppelings cilinder pedaalkant kapot was, dus heb ik die vervangen. En ook ontlucht. MAAR, als ik stil sta kan ik weer vrijuit schakelen maar zodra ik een klein blokje omrij kan ik weer moeilijk van z'n 1e naar de 2e versnelling gaan. Volgens mijn buurman moet ik ook de hulpkoppelingscilinder aan de versnellingsbak vervangen. Heeft iemand dit ook gehad? Het rare is dat ik bij een warme motor er heel weinig last van heb.
Lang verhaal maar probeerde zo duidelijk mogelijk te zijn.
Versnellingsbak kan het niet zijn want het is niet dat hij uit z'n versnelling springt of zoiets. Kan het te maken hebben dat ik met een kleine spuit heb ontlucht? Of moet dit met een ontluchtingsmachine of zoiets? Ben een beetje radeloos, en qua budget zit ik wat krapjes voor de dealer. Hoop dat iemand me kan helpen.

Bedankt en met vriendelijke groet,

Geplaatst door

Golfer1984 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat belangrijk om te weten is of het pedaal steeds dezelfde slag heeft, dus bij intrappen voel je weerstand (koppeling trap je in) voel je dat weerstand moment steeds hetzelfde of voel je tijdens rijden dat je eerst een loos stuk hebt en dan halverwege pas weerstand?
Zo ja, dan probleem ontluchting of idd die werkcilinder.
Daar moet je eerst zeker van zijn dat dat goed is en werkt zoals het hoort.
In het ergste geval kan het aan je vliegwiel of koppeling liggen of nog erger aan axiale speling op de krukas maar eerst de koppelingsbediening laten werken zoals het hoort (met een goed ontluchtingsapparaat)

ricky 10
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.