close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: distributieriem vervangen

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: 57 kw

Mijn 5 cilinder moet binnenkort aan een nieuwe distributieriem. Is het zo dat ook de pompriem vervangen moet worden en de waterpomp. En waar moet ik nog meer opletten.
Verder vervang ik ook de aandrijfas rechts; is het beter om dan beide assen tegelijk te doen.
alvast bedankt

Geplaatst door

mattymusters (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Matty wil je dat in eigen beheer doen of wil je alleen goede raad???

Punt 50
badge

14 jaar

[quote=Punt]Matty wil je dat in eigen beheer doen of wil je alleen goede raad???[/quote]
Goede raad !!!

mattymusters 0

14 jaar

De waterpomp vervangen is haast een must want 2 riemtermijnen gaat deze niet mee en ik heb schades gezien bij afwachten en zuinig zijn. Verder zou ik de werkzaamheden door een doorgewinterde monteur laten doen, want er is veel spec. gereedschap nodig en expertise . Ook voor de as is een steun nodig om de as /wielnaaf omhoog te houden en een lange pijp 27 om de torsiestang te lossen. Alleen al de krukasbout lossen ,deze zit vast met 160nm + 180 gr toe. Ook de pompsnaar vervangen, op zichzelf niet zo moeilijk ,maar de timing weer wel .Succes Jan

Punt 50
badge

14 jaar

[quote=Punt]De waterpomp vervangen is haast een must want 2 riemtermijnen gaat deze niet mee en ik heb schades gezien bij afwachten en zuinig zijn. Verder zou ik de werkzaamheden door een doorgewinterde monteur laten doen, want er is veel spec. gereedschap nodig en expertise . Ook voor de as is een steun nodig om de as /wielnaaf omhoog te houden en een lange pijp 27 om de torsiestang te lossen. Alleen al de krukasbout lossen ,deze zit vast met 160nm + 180 gr toe. Ook de pompsnaar vervangen, op zichzelf niet zo moeilijk ,maar de timing weer wel .Succes Jan[/quote]
Jan, bedankt voor de goede raad; pomp is besteld, en de werkzaamheden worden inderdaad door een doorgewinterde vw- monteur in Turkije uitgevoerd.
Gr. Matty

mattymusters 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.