close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Distributieriem vervangen

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 tdi

Heren,

Vraag 1:
Ik ben een oude golf motor 1.6 td met intercooler aan het opbouwen en vraag me af of het verstandig is de distributieriem te vervangen. De motor heeft niet veel gelopen maar staat wel al ruim 10 jaar stil. De zaak ziet er allemaal goed uit maar ik kan me voorstellen dat de houdbaarheids datum is verstreken. Zo ja, waar moet ik bij dit type motor op letten en heb ik voor het loshalen van de waterpomp en speciale dop nodig????


Vraag 2:
Kan iemand mij vertellen of deze motor met een electronisch gloeirelais is uitgerust? Bij de aankoop zat er namelijk weinig electronica bij en ik vraag me nu af wat ik allemaal mis om de motor te kunnen starten. Dynamo, startmotor, accu, brandstofpomp, verstuivers en gloeibouies zijn allemaal aanwezig, aangesloten en getest.

Mvg,

Carlo

Geplaatst door

Carlos1528 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit Is Nog Een Recht Toe Recht Aan Oude Diesel
Electrisch Afsluiter
En Als Nog Origineel Standaard Gloei Bougies
Moet Volgens Mij Alleen Een Weerstand Voor
Ben Ik Niet Helemaal Zeker Van.
'DE RIEMEN ALLEMAAL VRVANGEN NA ZO VEELTIJD

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Riem vervangen. Geen risico nemen voor die paar centen. En wat betreft het gloeien: daar zat alleen 'n tijdrelais tussen en 'n zware zekering. Verder niets. Verder 'n probleemloze motor.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Heren nog bedankt voor jullie antwoorden. Nu heb ik echter nog een vraag: Op het blok naast de 4e cilinder zit een ingang of uitgang? voor koelwater met twee aansluitingen voor een electronisch iets. De vraag is nu wat moet hier op worden aangesloten: het gloeirelais, de watertemperatuurmeter of iets anders. En moet de brandstofpomp nog electronisch bekrachtigd worden. Omdat ik op het vervroegingsmechanisme ook een aansluiting heb gevonden.

weet iemand toevallig een site met tekeningen van dit type dieselmotor????of met andere nuttige info

Alvast bedankt voor jullie moeite en reacties.

Carlo

Carlos1528 0

17 jaar

voor tekeningen moet je even naar paul kelder roepen
die tovert tekeningen opde site of sytze jansma
op de aan sluiting die jij volgens mij bedoelt moet een temp zender en daaronder een waterslang naar radiateur
en de afsluiter die op depomp zit is om de motor te stoppen
geef stroom en hij loopt stop stroom en hij stopt
mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.