L.S.,
De auto heeft nu 97000 gerenden. heeft iemand enig idee wat het vervangen van de distributieriem zou moeten kosten ? Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat deze wagen over een ketting beschikt.. ? Nu vraag ik me af... Gaat het om een riem of een ketting ?
Vandaag naar de dealer geweest, volgens hun is de standaardprocedure om ook de waterpomp te vervangen. Klopt dit ?
Geschatte kosten: ongeveer 500 euro.
Ik vraag me af of dat van de waterpomp wel klopt ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=Amar]L.S.,
De auto heeft nu 97000 gerenden. heeft iemand enig idee wat het vervangen van de distributieriem zou moeten kosten ? Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat deze wagen over een ketting beschikt.. ? Nu vraag ik me af... Gaat het om een riem of een ketting ?
Vandaag naar de dealer geweest, volgens hun is de standaardprocedure om ook de waterpomp te vervangen. Klopt dit ?
Geschatte kosten: ongeveer 500 euro.
Ik vraag me af of dat van de waterpomp wel klopt ?[/quote]
Als het een FSI is dan heeft hij een ketting,makkelijk te herkennen aan een alluminium lange deksel achter de multieriem (dan ketting),of anders bij de riem versie heb je een klein zwart plastic dekseltje bovenop de rechter zijkant van het blok met een sticker erop met een streepjescode,(dan heb je een riem).
Als je een riem hebt is het in princiepe wel verstandig om de pomp mee te vv,maar van deze motoren gaan ze niet vaak stuk hoor,maar advies is wel mee vv,pomp kost geloof ik iets van 60,want stel het lager van de pomp gaat wel stuk na het vv van de riem,dan ben je verder van huis.
Bij de FSI wordt de pomp aangedreven door de multieriem,dus die hoeft niet mee te vv.
P.S. jouw motor heeft geen vervangingstermijn,alleen controleren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar