close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen TDI 115pk pompverstuiver: distributieriem vervangen

hoi ik ga binnenkort de distributieriem vervangen van een passat 115pk pompverstuiver motorcode atj.ik heb wel eens een 110pk gedaan is de 115pk vrijwel dezelfde klus? vertel eens wat meer

Geplaatst door

petertje8912 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Motor op punt zetten, nokkenas en krukas blokeren(speciaalgereedschap) nokkenas poulie ies lossen(de drie boutjes)zodat deze kan draaien in de sleuf gaten. spanrol moer lossen en riem spannen(linksom) tegen de veerkracht van de demper in. demper blokeren en spanrol lossen, riem eraf nemen. nieuwe spanrol monteren, en nieuwe riem erop leggen, eerst op krukas dan op nokkenas en als laatste op de waterpomp. spanrol aanspannen eerst weer tegen de veerkracht in zodat blokeer pen van de trillings demper eruit gehaald kan worden. nou zo spannen dat je ruim met een boortje van 4mm tussen de plaat van de spanrol en de trillings demper heen kunt. ik zeg ruim omdat na het vastdraaien van de rol de maat kleiner word. de maat van 4mm mag +/- 1mm afwikjken. na het spannen boutjes van nokkkenas vastdraaien en beide blokeerpennen verwijderen. motor 2 keer rondraaien en timing controleren, de maat van de spanner word wel anders maar daar moet je niet naar kijken.

kan verder niet op tijd gezet worden dit regeld de ecu.



Afwijkingen per motor:

Bij sommige pompverstuivers moet je de centrale bout van de krukas ook vervangen.

sommige pompverstuivers hebben geen gedempt spansysteem, zoals hierboven beschreven, en dan gaat het spannen het zelde als bij die 110pk.



succes

volgwagen 0
badge

20 jaar

ik heb ook iets gehoord over het dynamisch inspuitmoment contoleren/bijstellen na vernieuwen distr riem is dit waar?

moet ik echt de nokkenas en de krukas blokkeren?? ik heb geen speciaal gereedschap.bij de 110pk heb ik het gedaan zonder krukas en nokkenas te blokkeren.wie weet raad?

petertje8912 0
badge

20 jaar

heb vandaag de distributieriem vervangen volgens jouw uitleg,bedankt,het was erg duidelijk

petertje8912 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.