Golf 2 1.3i 1991
Ik ben langs de garage gegaan voor een ander probleem. Die is inmiddels opgelost. Maar nu zegt de monteur dat de distrubutieriem los zit. Ik heb zelf er naar gekeken maar zat tamelijk goed vast. Hij zegt het te kunnen doen voor 30 euro. Maar hij zegt ook als hij dat doet dat er dan later (of mischien nooit) de waterpomp zou kunnen lekken. Dan zou het me dus nog extra 100 euro gaan kosten. Nu is me vraag of deze dingen wel verband met elkaar kunnen hebben en of de monteur wel gelijk heeft.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja, de waterpomp is bij deze golfd ook gelijk de riemspanner. en deze is gevoelig voor lekkage. dus de monteur heeft daar wel gelijk over..... wat ik alleen vreemdvind is dat een monteur je een prijs noemt voor werk dat je bij zijn baas aanbied.....
mvg
laat die monteur ook wat bij verdienen in de baas zijn tijd
19 jaar
De waterpomp wordt aangedreven door de V-snaar. De spanner van deze snaar is de dynamo. De distributieriem staat los van dit geheel.
19 jaar
Kadir ,
ik heb een Pdf. bestandje naar jou e-mail adres gestuurd,zodat je kan zien hoe de distributie in elkaar zit.
Misschien heb je er wat aan .
mvg,
Hans.
je zal neem ik aan wel de v snaar bedoelen, een distributie riem vervangen voor 30 ,- zie ik niet zitten.
maar als je waterpomp niet lekt, mooi laten zitten.
een nieuwe waterpomp zal bij de autoshop(imitatie) ong 35 euro gaan kosten.
Hans bedankt voor je pdf. bestand. Wel leerzaam. Het gaat hier inderdaad over de v snaar. Beetje in de war. Hoe kan je merken dan dat je waterpomp lekt?
Beetje a technisch. Maar zo wil ik graag wat bijleren.
Bedankt.
19 jaar
Als de waterpomp lekt zie je dat aan het water wat eruit komt.
( logies he? )
Grapje , maar zonder dollen als je waterpomp lekt komt het koelwater op de grond terecht.
Het probleem bij auto`s waarvan de waterpomp als spanner van de distributieriem gebruikt wordt , is dat de pakking gaat lekken tussen de waterpomp en het motorblok.
Dat komt omdat je de waterpomp moet draaien om de riem te spannen.Dan wordt vaak de pakking kapotgedraaid.
mvg,
Hans.
je koelvloeistof reservoir zakt, en er ligt koelvloestof onder ter hoogte van je waterpomp. zou is het makkelijkst te checken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar