close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Distributisnaar

Bouwjaar: 1991

Polo 1.4d
V.snaar dinamo stuk en tussen distributisnaar geslagen
Dus is de motor van zijn tijd.
Nu heb ik problemen met het afstellen,
van de tijd instellen.
Instelling nokken ass,brandstof pomp is klaar maar hoe zit het met het instellen van de krukass,er is geen afstel nokje?
Groetjes Nico

Geplaatst door

N Runhart (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Teken staat op het vliegwiel. Is te zien door 'n gat boven in het koppelingshuis. Plastic stop helemaal verwijderen. Succes.

Averdonk 0
badge

19 jaar

Gevonden! mijn dank is groot Dr Averdonk

N Runhart 0

19 jaar

Nog een probleem, merkteken op pullie nokkenass blijkt niet te kloppen,hoe kom ik er achter als de nokkenass goed staat?

N Runhart 0

19 jaar

Na demontage van de kleppendeksel zie je aan de achterkant van de nokkenas 'n sleuf. Deze moet vlak liggen. De nokkenas hier blokkeren d.m.v. 'n metalen plaat of bv. 'n steeksleutel in te schuiven ( direct vlak over de cilinderkoprand) Dan staat de nokkenas optijd. Aan de voorkant het tandwiel losdraaien. Deze zit conisch op de nokkenas. Het kan dus zijn dat je deze 'n (zacht) tikje zou moeten geven om deze te kunnen verdraaien om zo de riem goed er op te krijgen. Pomp blokkeren d.m.v. 'n pen in het gat te steken, teken op vliegwiel goedzetten, riem erop leggen en spannen, tandwiel weer vastzetten en blokkeringen verwijderen. Dan zou het ok. moeten zijn.

Averdonk 0
badge

19 jaar

Ik heb brandstof pomp geblokkerd d.m.v een 15mm pen
maar ik kan dat sleuf om de nokkenas te blokkeren niet vinden?

N Runhart 0

19 jaar

Zit op de kopse kant van de nokkenas aan het andere uiteinde van de nokkenas. Zou kunnen dat er een vacuumpomp voor gemonteerd zit. Dan moet je deze verwijderen.

Averdonk 0
badge

19 jaar

alles is op tijd gezet maar nu loopt de krukas
vast, een kromme klep of zo?

N Runhart 0

19 jaar

Is de kop er niet af geweest? dacht je dat alles heel bleef,reken maar op meerdere kromme kleppen.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

Die kans zit er dan dik in. 1 of 2 tanden verspringen wil nog wel eens goedgaan, maar meer of 'n gebroken riem, dat gaat niet goed. Je kunt dit met 'n beetje geluk controleren door te kijken of je bij 1 of meerdere kleppen (extreem veel) speling onder de nokken van de nokkenas hebt. Als je echt alle tekens goed hebt staan, en de motor loopt vast als je deze handmatig ronddraait, dan wordt het kopje lichten.

Averdonk 0
badge

19 jaar

ik heb op de vliegwiel nog een afstel indicatie gevonden,
op een kant is er een gat,niet helemaal rond, waar je een pen of iets in kan drukken,[om te borgen]?
Aan de andere kant kom je een afstel pen tegen,wei van de twee moet ik gebruiken voor het instellen van de krukas?

N Runhart 0

19 jaar

Het goede teken is nagenoeg altijd 'n inkeping in het vliegwiel in de lengterichting van de motor met daarbij het getal O of OT. Kijk verder eens of er op de voorste poelie ergens aan een van de buitenranden 'n inkeping zit.

Averdonk 0
badge

19 jaar

Kop eraf, en gemonteerd op mijn bankskroef.
Als ik de nokkenas draai gaan alle kleppen wel goed open en dicht,er blijft geen een hangen, en sluiten goed?

N Runhart 0

19 jaar

Als je dan toch de kop er af hebt, zet dan de zuiger van de 1e cil. helemaal bovenin. Je moet dan meteen het teken op het vliegwiel kunnen vinden.

Averdonk 0
badge

19 jaar

Gevonden, en ik heb alles weer inelkaar, alleen moet ik de kop
aan trekken.
ik heb een tijd sleutel die in K.G de trekkracht aan geeft
Hoeveel K.G moet ik de sleutel instellen om de kop vast te trekken?
Ik heb ze tot nu toe 4 K.G aan getrokken,en nu moet ik ze goed
vast trekken.

N Runhart 0

19 jaar

Nieuwe bouten gebruiken en licht inolieen! Dit zijn zgn. rekbouten. 1e fase 4 kg/m, 2e fase 6 kg/m, 3e fase 180 graden aandraaien, 4e fase na warmrijden + 90 graden aandraaien..

Averdonk 0
badge

19 jaar

Bedankt voor de tips, motor doet het weer goed maar bij het
demonteren,heb ik de dinamo verweiderd,en nu moet ik hem weer
monteren.
Er zijn 3 draden waarvan 2 met schroeven worden vast gezet,dat
kan niet missen,er blijft een rode draat dat d.m.v.een stekker
wordt bevestigd.
Er zin 2 mogelijkheden, een aansluiting staat een + en een met M op welke moet ik mijn rode draat bevestigen?

N Runhart 0

19 jaar

+

Petje57 0
badge

19 jaar

Het is gelukt,onze Polo doet het weer als vanouds.
Ik wil graag ieder die mij de tips heeft gegeven bedanken.
Want zonder julli tips was het me niet gelukt.

N Runhart 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.