auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Transporter: distriebutieriem vervangen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5tdi

Hallo

Ik heb een transporter 2.5 tdi 75 / 102 pk

De riem die moet vervangen worden en pompriem
is dit zelf te doen! en de waterpomp
Ik heb een uitdraai van autodata
Bij auto data staat vermeld een meetklok erbij te gebruiken.( moet dat)!!!
als ik alles op tijd zet en vastzet( hoeft dit toch niet)

Ik heb al veel riemen vervangen ook de polo 99
zou deze tdi ook te doen zijn!.

Geplaatst door

ash (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het is zo te doen en inderdaad de brandstofpompas kun je vastzetten,ik gebruik eigenlijk altijd wel de meetklok,al staat de pomp ook maar wat verkeerd dan loopt hij als een tros bananen!kijk goed naar de waterpomp,willen vaak stuk gaan!

alfons262 0
badge

16 jaar

Ja de waterpomp moet ook vervangen worden.
Plus olie lekage ollie pomp. dat zullen de pakkinkjes wel wezen!

meetklok is die te krijgen bij de automaterialen groothandel en wat zijn die prijzen ongeveer.!!!

Meet klok ad 18350 is die voor meer doeleindenden geschikt.! en ander types

Ik was al even aan het googelen kom op een site bij conrad welke is aan te raden

en deze kwam ik ook tegen http://www.hogetex.com/catalog/index.php...

ash 0

16 jaar

Je dient goed te letten op de juiste afstelling van de pompriem. Meestal wordt hier de fout gemaakt door de verkeerde kant op te draaien bij afstellen.Als je de pomp met een meetkloje op tijd hebt gezet dien je deze nog bij een VW dealer d.m.v. een testkast de basisafstelling uit te laten voeren. Dit omdat je met een meetklok nooit een fijnafstelling uit kan voeren.

Succes Ary

Ary 0
badge

16 jaar

De olie lekkage komt inderdaad van de oliepomppakking. Dit is ook nog wel een leuk klusje. De carterpan moet er dus ook nog onderweg voordat je de oliepomp los kunt halen.
Ik stel de brandstofpomp eigenlijk nooit af met een meetklokje maar gelijk met de testkast (dynamische pompafstelling). Staat de pomp te veel verkeer, draai ik het nokkenas tandwiel los en verdraai ik het pomptandwiel met de riem een klein stukje (max een halve tand), zet de nokkenastandwiel weer vast (160nm)en controleer hem weer met de testkast. Het laatste kleine beetje van de afstelling kun je dan met de onderste omlooprol afmaken.
Bij vernieuwen van de distributie ook altijd alle rollen en de waterpomp, de centrale krukasbout en de inbusboutjes van de krukaspoelie vernieuwen. Controleer ook de krukaspoelie. De vulcanisatie rubber hierin wil nog wel eens scheuren.
De centrale krukasbout moet ook goed vastgezet worden nl. 160 nm. + 180 graden. Hier heb je dus wel een goede tegenhouder voor nodig en een stuk buis als verlengstuk voor het aantrekken.
Verder wel een leuk klusje, alleen volgens mij niet te doen op een hefbrug met rijplaten.

Succes ermee, Germ

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.