auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf 2010: Diversen foutcodes

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CFG, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 125

Van deze GTD ging eerst tijdens rijden gloeilampje knipperen en daarna motorstoring, hield ook iets in.

Deze fouten uitgelezen:
Maandag,28,Juni,2021,20:42:03:12506
VCDS Versie: HZH 20.4.2 Loopt op Windows 10 x64
www.Randstadcarsolutions.nl

Adres 01: Motor Labels: 03L-906-018-CFF.clb
Regelapparaat Onderdeelnummer: 03L 906 018 BB HW: 03L 907 309 R
Component en/of Versie: R4 2,0L EDC H22 7818
Software Codering: 00190012042400080000
Dealer Code: WSC 01357 011 00200
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018BB 003005 (VW36)
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018BB_003_VW36.rod
VCID: 6B8239EA8306FDF3970-803E
5 Fouten Gevonden:

4124 - Sensorreferentiespanning -B-
P0651 00 [175] - onderbreking
MIL AAN - Bevestigd - Getest sinds Geheugen Wissen
Bevries Frame:
Fout Status: 00000001
Fout Prioriteit: 2
Fout Frekwentie: 5
Kilometrage: 205883 km
Datum: 2123.14.01
Tijd: 16:01:27

Motortoerental: 2082.50 /min
Genorm. bel.waarde: 30.6 %
Rijsnelheid: 71 km/h
Koelvloeistoftemperatuur: 52 °C
Aanzuigluchttemperatuur: 30 °C
Buitenluchtdruk: 980 mbar
Spanning contact 30: 14.320 V
Verleerteller na OBD: 40
Uitlaatgastemperatuurvoeler 1: 343.0 °C
Uitlaatgastemperatuurvoeler 2: -0.0 °C
Uitlaatgastemperatuurvoeler 3: 199.9 °C
Uitlaatgastemperatuurvoeler 4: 129.3 °C
Stoptimer: laatste motorstoptijd: 32802 s

2815 - Sensor 2 voor gaspedaalstand G185
P2127 00 [036] - Signaal te zwak
Intermitterend - Niet Bevestigd - Getest sinds Geheugen Wissen
Bevries Frame:
Fout Status: 00000001
Fout Prioriteit: 2
Fout Frekwentie: 1
Kilometrage: 205885 km
Datum: 2123.14.01
Tijd: 16:23:53

Motortoerental: 365.00 /min
Genorm. bel.waarde: 100.0 %
Rijsnelheid: 0 km/h
Koelvloeistoftemperatuur: 61 °C
Aanzuigluchttemperatuur: 31 °C
Buitenluchtdruk: 990 mbar
Spanning contact 30: 11.880 V
Verleerteller na OBD: 40
Gaspedaalslag: 0.00 %
Gaspedaal: sensorspanning 1: 4051.6 mV
Gaspedaal: sensorspanning 2: 1495.4 mV
Gaspedaal: schakelaarstanden-Bits 0-7: 0
Startmotorregeling: interlock- of P/N-signaal-Bits 0-7: 65
Begrenzing: koppel: 0.0 Nm
Regelapparaattemperatuur: 22.0 °C

4987 - Gloeibougie cilinder 4 -Q13
P0674 00 [109] - Elektrische storing in stroomcircuit
Bevestigd - Getest sinds Geheugen Wissen
Bevries Frame:
Fout Status: 00000001
Fout Prioriteit: 2
Fout Frekwentie: 1
Kilometrage: 199845 km
Datum: 2115.14.28
Tijd: 08:22:36

Motortoerental: 734.00 /min
Genorm. bel.waarde: 51.4 %
Rijsnelheid: 0 km/h
Koelvloeistoftemperatuur: 18 °C
Aanzuigluchttemperatuur: 15 °C
Buitenluchtdruk: 1000 mbar
Spanning contact 30: 12.760 V
Verleerteller na OBD: 40
Elektrische kachel: uitschakelvoorwaarden-Bits 0-7: 2
Elektrische kachel: uitschakelvoorwaarden-Bits 0-7: 20
Elektrische kachel: relais aansturing-Bits 0-7: 0
Voorgloeitijd: 100 ms
Gloeistatus-Bits 0-7: 0
Gloeistatus-Bits 0-7: 0
Tijd sinds contact uit: 44518 s
Buitentemperatuur: 13.5 °C

8736 - Cil. 2
P0302 00 [101] - Cilinderoverslag herkend
Niet Bevestigd - Getest sinds Geheugen Wissen
Bevries Frame:
Fout Status: 00000001
Fout Prioriteit: 2
Fout Frekwentie: 1
Kilometrage: 205886 km
Datum: 2123.14.01
Tijd: 16:26:05

Motortoerental: 933.50 /min
Genorm. bel.waarde: 22.7 %
Rijsnelheid: 0 km/h
Koelvloeistoftemperatuur: 64 °C
Aanzuigluchttemperatuur: 30 °C
Buitenluchtdruk: 990 mbar
Spanning contact 30: 14.140 V
Verleerteller na OBD: 40
Gemiddelde inspuithoev.: 5.11 mg/slag
Luchtmassa: werk. waarde (mg/slag): 461.1 mg/slag
Brandstoftemperatuur: 36.8 °C
Lambdasonde 1 cil.rij 1: werk. lambdawaarde: 6.270
Adaptatiefactor van drukregelklep: 1.0365
Vrijgavestatus inspuiting-Bits 0-7: 56

5141 - Cilinderoverslag herkend
P0300 00 [096] - -
Intermitterend - Niet Bevestigd - Getest sinds Geheugen Wissen
Bevries Frame:
Fout Status: 00000001
Fout Prioriteit: 2
Fout Frekwentie: 1
Kilometrage: 205885 km
Datum: 2123.14.01
Tijd: 16:05:34

Motortoerental: 929.00 /min
Genorm. bel.waarde: 21.2 %
Rijsnelheid: 0 km/h
Koelvloeistoftemperatuur: 63 °C
Aanzuigluchttemperatuur: 25 °C
Buitenluchtdruk: 990 mbar
Spanning contact 30: 14.240 V
Verleerteller na OBD: 40
Gemiddelde inspuithoev.: 4.82 mg/slag
Luchtmassa: werk. waarde (mg/slag): 476.1 mg/slag
Brandstoftemperatuur: 34.0 °C
Lambdasonde 1 cil.rij 1: werk. lambdawaarde: 6.900
Adaptatiefactor van drukregelklep: 1.0365
Vrijgavestatus inspuiting-Bits 0-7: 24


Na resetten komt foutcode 4124 direct terug met knipperend gloeilampje, auto starte ook slecht.
Stationair zit er een "tik" in de motor en loopt niet mooi op 4 cilinders, bij iets gas geven is dat weg en loopt ie netjes op 4 cilinders.
Na een tijdje komt foutcode 5141 cilinderoverslag ook terug.

Fout Gloeibougie cilinder 4 zit er al bijna 2jaar in, dus dat staat er los van.

Foutcode 4124 sensor referentiespanning kan ik nergens terugvinden, wel P0651 en die verwijst naar de ECU.

Iemand dit al eens gehad, moet ik beginnen met ECU opsturen naar AC tronics ?

Geplaatst door

Audidriver73 (130)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Slechte verstuiver of verontreiniging in het brandstof,verstuivers laten testen en brandstoffilter kontroleren op metaalgruis.

Brandstoffilter heb ik pas 4000km geleden vervangen, dus dat zou goed te zien moeten zijn.

P0651 hoeft niet direct de ecu te zijn die defect is.
Een onderbreking/kortsluiting in de kabel of een kortsluiting in een van de aangesloten sensoren/schakelaars kan ook het probleem zijn.
Je zult een elektrisch schema nodig hebben om te zien welke sensoren die 5 volt als voedingspanning hebben. Mogelijk veroorzaakt dat ook de fout op de gaspedaalstand G185.

oldford 0
badge

3 jaar

Dan ga ik daar eerst voor kijken, bedankt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.