Ik heb problemen met mijn Passat met het nodige gekraak linksvoor.
Ik kan de bovenste achterste draagarm lichtelijk torderen met mijn hand als ik deze vastgrijp en stevig draai, en ik denk dat de bovenste voorste draagarm ook wat speling heeft.
Ik heb een paar vragen:
Zijn deze onderdelen moeilijk te vervangen, waar moet ik bij inbouw rekening mee houden (wielen van de grond of niet of zijn er nog andere valkuilen)
Wat zijn de aandraaimomenten van de moeren).
Ik kan de volgende merken krijgen: Lemforder, Moog, Sidem
Weten jullie welke van deze het beste is, zit een van deze merken wellicht standaard door Volkswagen eronder gemonteerd ????
Moet ik de wagen daarna opnieuw laten uitlijnen ??
Wie kan me helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gekraak komt meestal voor bij en onderste fusseekogel en dan moet je de draagarm vervangen.
dit kun je vast stellen doot iemand het stuur heen en weer telaten halen en als hij dan kraakt voel je aan de kogels weke het is.
bovenste draagarmen kraken eigenlijk nooit maar kunnen wel speling krijgen en gaan bonken als je ergens op of af rijdt.
als deze speling hebben moeten ze wel vervangen worden.
daar voor moet de veerpoot gedemonteerd worden.
de auto moet officeel dan uitgelijnd worden maar als je de diepte van de stuurkogel opneemt dankun je deze exact terug zetten en is dit niet nodig.
je moet de wielen wel van de grond hebben en het wiel eraf.
het enigste wat soms beroert is is de bout die door de kogels van de bovenste draag armen gaat soms vast zit en dan is het lastig om hem eruit tekrijgen ; maar misschien heb je geluk.
en wat het merk aan gaat dat maakt niet uit hoor je neemt gewoon de goedkoopste geen enkel probleem.
groetjes jan.
het enigste wat soms beroert is is de bout die door de kogels van de bovenste draag armen gaat soms vast zit en dan is het lastig om hem eruit tekrijgen ; maar misschien heb je geluk.
quote
deze bout is vaak de grootste drempel, indien je niet beschikt over het juiste gereedschap raad ik je aan deze goed in te spuiten met een kruipolie daarna voorzichtig los proberen te draaien, breek hem vooral niet af.. dan is het het feest compleet.. dan wordt het boren.
paul,
Ik begrijp de reactie van Jan T niet goed. Hoe kun je als je aan het stuur draait voelen dat er ruimte op de fuseekogels zit? Of bedoelt hij soms de stuurkogels omdat hij het ook heeft over de juiste hoogte van de stuurkogels? M.i. hoef je als je de veerpoot er onder uit haalt de stuurkogel niet los te maken.
Wicher
18 jaar
nee wicher ik bedoel niet dat je bij draaien aan het stuur speling kan voelen alleen voel je dan waar het gekraak vadaan komt de speling moet je op een andere manier controleren.
en de stuurkogel haal je wel los maar alleen uit het fusseestuk indien nodig net wat je gaat vervangen maar dat zie je van zelf.
mocht je deze los moeten halen dan eerst bout je m8 eruit halen en dan de diepte op meten voordat je de bout m10 los haalt want dan pas kun je de kogel uit het fussee slaan.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar