close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III: Draagarmrubbers

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9td

Ik heb bij een autogarage nieuwe draagarmrubbers laten monteren ivm afkeur na apk. Nu kreeg ik hem terug met een stuur dat, al rechtdoor rijdende, onder ongeveer 30graden schuin staat. Dit is waarschijnlijk niet goed, maar hoe kan dat, wat kan er fout gegaan zijn, wat kunnen de gevolgen zijn en wat moet eraan gedaan worden waarschijnlijk?

Weet iemand dit??? Thanks!

Groet Gerwin

Geplaatst door

Golfrijder (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dan moet het spul los stuur recht en weer vast

hennep 0

16 jaar

laat de boel eerst maar eens uitlijnen....is altijd noodzakelijk als dit soort reparaties aan het onderstel uit gevoerdt zijn..je stuur zal dan ookweer recht staan.

arie549 0
badge

16 jaar

Ik heb toch al minstens een kruiwagen vol met draagarmrubbers vervangen van golf II en III, oudere passats enz. (constructie gelijk) Nog nooit een wagen daarom moeten uitlijnen.

Wat waarschijnlijk fout is gegaan is dat de rubbers verkeerd ingebouwd zijn. De achterste hebben een bepaalde stand. In de draagarm is een centerpunt geslagen en op het rubber staat een pijl. Dit moet overeen komen.

Voor de volgende lezers die dit klusje gaan doen; let hierop voordat je het oude rubber uit de draagarm perst.

audia4 0
badge

16 jaar

[quote=audia4]Ik heb toch al minstens een kruiwagen vol met draagarmrubbers vervangen van golf II en III, oudere passats enz. (constructie gelijk) Nog nooit een wagen daarom moeten uitlijnen.

Wat waarschijnlijk fout is gegaan is dat de rubbers verkeerd ingebouwd zijn. De achterste hebben een bepaalde stand. In de draagarm is een centerpunt geslagen en op het rubber staat een pijl. Dit moet overeen komen.

Voor de volgende lezers die dit klusje gaan doen; let hierop voordat je het oude rubber uit de draagarm perst.[/quote]
Precies,wat je ook krijgt als je deze rubbers verkeerd monteerd is een auto die naar 1 kant trekt bij remmen en ook tijdens gasgeven.

ricky 10
badge

16 jaar

[quote=audia4]Ik heb toch al minstens een kruiwagen vol met draagarmrubbers vervangen van golf II en III, oudere passats enz. (constructie gelijk) Nog nooit een wagen daarom moeten uitlijnen.

Wat waarschijnlijk fout is gegaan is dat de rubbers verkeerd ingebouwd zijn. De achterste hebben een bepaalde stand. In de draagarm is een centerpunt geslagen en op het rubber staat een pijl. Dit moet overeen komen.

Voor de volgende lezers die dit klusje gaan doen; let hierop voordat je het oude rubber uit de draagarm perst.[/quote]
dat weten jij en ik....maar je wilt niet weten wat veel los halen voor een paar draagarm rubbertjes.....

er van uit gaande dat de rubbers er goed in zitten, blijft er weinig anders over dan dat de fuseekogel niet op de zelfe plek zit, deze is immers te stellen..

vandaar mijn advies om de zaak maar uit te lijnen..

arie549 0
badge

16 jaar

[quote=arie549][quote=audia4]Ik heb toch al minstens een kruiwagen vol met draagarmrubbers vervangen van golf II en III, oudere passats enz. (constructie gelijk) Nog nooit een wagen daarom moeten uitlijnen.

Wat waarschijnlijk fout is gegaan is dat de rubbers verkeerd ingebouwd zijn. De achterste hebben een bepaalde stand. In de draagarm is een centerpunt geslagen en op het rubber staat een pijl. Dit moet overeen komen.

Voor de volgende lezers die dit klusje gaan doen; let hierop voordat je het oude rubber uit de draagarm perst.[/quote]
dat weten jij en ik....maar je wilt niet weten wat veel los halen voor een paar draagarm rubbertjes.....

er van uit gaande dat de rubbers er goed in zitten, blijft er weinig anders over dan dat de fuseekogel niet op de zelfe plek zit, deze is immers te stellen..

vandaar mijn advies om de zaak maar uit te lijnen..[/quote]
Tja, kan ook nog dat ie die 3 boutjes los gesloopt heeft in plaats van de kogel uit het lagerhuis te halen......
Maar dan ben je nog steeds bij beun de haas beland en niet bij een garagebedrijf zoals door de topicstarter is aangegeven. Van elke opgeleid monteur mag je toch aannemen dat hij wel weet hoe een wagen met MC-Pherson voorpoten in elkaar hangt....... Zo heel uniek is die constructie niet in autoland.

De rubbers verkeerd ingeperst heb ik vaker gezien; enthausiast monteur, ander merk gewend, ffe niet opgelet, centertje niet direct duidelijk door wat bagger of roest en dan zitten van tja, hoe moet hij er ook al weer in??? Nou doe maar wat, zal wel goed komen......

Maar voor de eigenaar, inbouwpositie rubbers checken, is dit juist dan is het probleem wat bovenstaande aangaf, is dit onjuist, dan naar die garage terug gaan.

succes

audia4 0
badge

16 jaar

[url=http://img504.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img504.imageshack.us/img504/730/d...[/img][/url]

Sparing A is gekeerd naar het midden van de wagen.

audia4 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.