Volkswagen Golf III: Inhouden 1z golf 1996

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1z

Heb hier een golf 3 uit 1996 met een 1z motor.

Deze houd in hoog in de toeren in zijn 3 bij +- 3800 toeren en tevens in zijn 5 bij de 140.
Net of de turbodruk even wegvalt?

Storing uitgelezen : Regelverschil inlaat

Geconstateerd dat vacuumslang tussen ecu en inlaat lek was.
Gerepareerd en vervolgens klacht weg.


Na +- 1000 km komt klacht terug weer storing uitgelezen en weer dezelfde storing:
Regelverschil inlaat.

Vervolgens alle vacuumslangen vervangen en klacht nog steeds aanwezig.

Wanneer een van de magneetkleppen om de egr of turbo te sturen defect zijn moet deze ook een storing geven of niet?

Alvast bedankt.

helios

Geplaatst door helios (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

wat was de storingscode

helios (0) PRO, 16 jaar geleden

morgen zal ik em der bij zetten heb hem nu helaas niet bij de hand.

Maar indien n75 kapot is (deze storing zit er zeker niet in) geeft hij deze dan aan in het storingsgeheugen?

Rosse (0), 16 jaar geleden

dat kan, maar meestal niet.

helios (0) PRO, 16 jaar geleden

indien deze niet goed werkt doet deze storing zich ook voor?

Had zelf de gedachte dat het in de egr zou kunnen zitten dat daar de turbodruk door zou kunnen wegvallen?!?

Heb wel meer ervaring met de nieuwere motoren dat de turbo zelf stuk is.
Komt dat bij deze types ook regelmatig voor heb namelijk zelf een tdi 1z gehad waar ik 4 ton mee gereden heb zonder problemen.

Heeft de 1z ook al variabele schoepen?

jobro (0) PRO, 16 jaar geleden

een 1z/ahu heeft geen variabele turbo,alleen op golf 3 110 pk.

probleem met deze storing is toch wel meestal de n75 klep.kost nie veel,vervang hem maar als de slangen allemaal goed zijn

heb zelf een ahu en ook bijna 4 ton,laatst ook deze storing(code weet ik niet meer) zat nog zijn eerste klep op(zit wel een datum op de klep)
deze vervangen en nooit weer die probleem gehad.

dat schokken/inhouden is waarschijnlijk dat de turbodruk slecht wordt afgeregelt op dat moment en mischien de noodloop optreedt.

als je een testkast heb ken je de turbodruk even controleren,moet op zijn max 1800mbar zijn meende ik

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.