Volkswagen Polo: draait stationair 2200 toeren

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 cc

hallo,ik heb hier een polo bj 1995 1400 cc motorcode AEE die stationair niet lager gaat dan 2200 toeren,geen foutcode's.wie kan mij een tip geven aub?

Van11714

Geplaatst door Van11714 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Gasklephuis reinigen en inleren.
Temp.sensor zou ook stuk kunnen zijn.

Ricky,

Van11714 (0) PRO, 17 jaar geleden

bedankt voor uw antwoord,ik heb me wel vergist,het gaat om een 1600cc motor.gasklephuis was reeds gekuist en temperatuursensor blijkt goed te zijn.
groetjs gert

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Is het gasklephuis ook weer ingeleerd met de testkast na het schoonmaken?
Is hij hoger stationair gaan lopen NA het schoonmaken?
Staat de gaskabel niet te strak?
Als dit allemaal goed is,vermoed ik dat het gasklephuis stuk is.

Ricky,

Van11714 (0) PRO, 17 jaar geleden

beste,ik heb het gasklephuis terug ingeleerd,(ik wist niet dat ik dat zelf kon met mijn texa diagnosetoestel) en motor draait terug op 900 toeren.bedankt voor de tips.groetjes gerrit

jhl (0) PRO, 17 jaar geleden

kan dit dit ook met VAG-Com?

Van11714 (0) PRO, 17 jaar geleden

daar heb ik geen ervaring mee,mvg gerrit

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Van11714]beste,ik heb het gasklephuis terug ingeleerd,(ik wist niet dat ik dat zelf kon met mijn texa diagnosetoestel) en motor draait terug op 900 toeren.bedankt voor de tips.groetjes gerrit[/quote]
Mooi toch dat ie weer goed loopt,gelukkig weer een probleem minder.

VW Arjan (0), 17 jaar geleden

[quote=jhl]kan dit dit ook met VAG-Com?[/quote]
Ja inderdaad dit kan ook met vag com
Dit is wat er op de site van priemus over staat.. Vrij vertaald van de site van uwe ross... De uitvinder van vag-com.. Je kunt ook op Google zoeken trouw op 'basis afstelling gasklep' .
Meer info over vag-com vindt je ook op gerritspeek.com of .nl?

Deze procedure beschrijft hoe u de gasklepstand opnieuw kunt calibreren bij diverse types VW/Audi. Het motortje van de gasklep loopt hierbij door de verschillende stadia. (stationair, gedeeltelijk gas, volgas) om opnieuw de posities in te leren. Mogelijke redenen om een gasklep calibratie uit te voeren zijn:
• De accu is los geweest en opnieuw aangesloten.
• Het motorregelapparaat is los geweest en opnieuw aangesloten.
• Het gasklephuis is schoongemaakt, uitgebouwd geweest en opnieuw geïnstalleerd.
• Het gaspedaal is uitgebouwd geweest en opnieuw gemonteerd.
Bij sommige auto's zal de auto niet goed reageren op het gaspedaal wanneer een van de bovenstaande situaties is voorgekomen en er geen calibratie heeft plaatsgevonden. Er kan onderscheid gemaakt worden tussen Drive-By-Wire (DBW of E-gas) en Gas-via-Kabel auto's. Bij beide types kan er gecalibreerd worden, zolang de auto maar geen Stationaire Stabilisatie-klep heeft. Indien het voertuig zo'n klep heeft, is er geen motorbesturing van de gasklep. De meeste VW/Audi's van bouwjaren 1996-1999 hebben gemotoriseerde kabel-gaskleppen. De meeste VW/Audi's van 2000 en nieuwer hebben Drive-By-Wire. Zoals altijd, zijn er uitzonderingen. TDI's hebben uiteraard geen gasklephuis.
Voordat u aan een gasklep calibratie begint, dient de auto aan de volgende voorwaarden te voldoen:
• Er mogen geen foutcodes in het regelapparaat van de motor opgeslagen zijn.
• De accuspanning moet tenminste 11.5 V bedragen
• Gaspedaal moet in stationaire stand staan (houd uw voet van het gaspedaal)
• Gasklephuis moet schoon zijn (geen koolresten, olie of andere verontreinigingen).
• Koelvloeistoftemperatuur moet tussen 5 en 95C liggen.
________________________________________
Procedure calibreren gasklep bij Gas-via-Kabel auto's:
Dit zijn auto's met een kabel tussen gaspedaal en gasklep, maar ZONDER Stationair-stabilisatie klep.

Zet het contact aan maar start de auto niet.

[Kies]
[01 - Motor]
[Meetwaardeblokken - 08]
Groep 098 (NB: kies Groep 001 bij motorcode ADY )
[Ga!]
[Ga naar to Basisinstellingen]
Wanneer u dit heeft uitgevoerd, ziet u rechtboven in beeld: ADP RUN. De gasklep calibratie begint direct wanneer u naar Basisinstellingen gaat. U ziet de waardes veranderen en hoort de eerste paar seconden dat de cyclus wordt uitgevoerd. Dit stopt na een paar seconden. Laat de auto minimaal 30 seconden in de Basisinstelling staan. Klik vervolgens op:
[Naar Meetwaardeblokken] en u bent klaar.
Wees er zeker van dat u het gaspedaal NIET aanraakt tijdens deze procedure en dat de motor NIET loopt!
________________________________________
Procedure calibreren gasklep bij Drive-by-Wire auto's die communiceren via KWP-1281:
(Om te bepalen of de auto communiceert via KWP-1281, kijk linksboven in het Open Regelapparaat scherm
Voorbeelden van KWP-1281 Motor-regelapparaten: 2000+ Golf/GTI/Jetta/New Beetle/Audit TT 1.8T)

Zet het contact aan maar start de auto niet.

[Kies]
[01 - Motor]
[Meetwaardeblokken - 08]
Groep 060
[Ga!]
[Ga naar to Basisinstellingen]
Wanneer u dit heeft uitgevoerd, ziet u rechtboven in beeld: ADP RUN. De gasklep calibratie begint direct wanneer u naar Basisinstellingen gaat. U ziet de waardes veranderen en hoort de eerste paar seconden dat de cyclus wordt uitgevoerd. Dit stopt na een paar seconden. Laat de auto minimaal 30 seconden in de Basisinstelling staan. Klik vervolgens op:
[Naar Meetwaardeblokken] en u bent klaar.
Wees er zeker van dat u het gaspedaal NIET aanraakt tijdens deze procedure en dat de motor NIET loopt!
________________________________________
Procedure calibreren gasklep bij Drive-by-Wire auto's die communiceren via KWP-2000:
(Om te bepalen of de auto communiceert via KWP-2000, kijk linksboven in het Open Regelapparaat scherm
Voorbeelden van KWP-2000 Motor-regelapparaten: 2002+ Audi A4, 2002+ VW Passat, en Touareg)

Zet het contact aan maar start de auto niet.

[Kies]
[01 - Motor]
[Basisinstelling - 04]
Groep 060
[Ga!]
Er staat "Basisinstelling: UIT" aan de bovenkant van uw scherm.
Klik op [AANN/UIT/Volgende] om naar de Basisinstelling te gaan.
Er moet nu staan "Basisinstelling: AAN" aan de bovenkant van uw scherm.
Wanneer u dit heeft uitgevoerd, ziet u rechtboven in beeld: ADP RUN. De gasklep calibratie begint direct wanneer u naar Basisinstellingen gaat. U ziet de waardes veranderen en hoort de eerste paar seconden dat de cyclus wordt uitgevoerd. Dit stopt na een paar seconden. Laat de auto minimaal 30 seconden in de Basisinstelling staan. Klik vervolgens op:
[AAN/UIT/Volgend] om de Basisinstelling te verlaten.
IEr moet nu staan "Basisinstelling: UIT" aan de bovenkant van uw scherm
Klik op [Klaar, Ga terug] en u bent klaar.
Wees er zeker van dat u het gaspedaal NIET aanraakt tijdens deze procedure en dat de motor NIET loopt!

Deze lijst is uit verschillende bronnen samengesteld. Afwijkingen kunnen voorkomen. Aan deze lijst kunnen geen rechten worden ontleend.
Kijk voor een specifiek type

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.