Ik heb een t5 waarvan druk op het water komt maar alleen als ik vlotter begin rijden , stationair of traag stadsverkeer doet hij niets , hij kan een uur staan draaien zonder probleem , er is geen olie in het water te zien , en ook geen water de olie , het betreft een 1.9 L , voor ik de kop pakking eraf haal wil ik graag alle andere opties uitsluiten die de oorzaak zouden kunnen zijn , ik heb al gehoord dat de egr er ergens iets zou mee te maken kunnen hebben ? , iemand hier ervaring mee ? , de temperatuur blijft mooi op 90° als ik er mee rij .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is druk op het water ?
Er ontstaat altijd druk in het systeem , om kookpunt te verhogen.
Verlies je koelvloeistof ?
Je kunt het systeem laten testen op aanwezigheid van verbrandingsgas door testvloeistof .
Als er verbrandingsgas in zit zsl deze verkleuren van blauw naar geel.
Waterpomp kan de schoep los van zitten geeft slechte circulatie.
ja als de druk te hoog komt spuit hij onderaan het expansievat koelwater uit .
ik heb een rit van 250km er op zitten en de temperatuur bleef de hele tijd normaal op 90° als het de koppakking zo zijn dan denk ik dat deze het toch zou allang zou begeven hebben.
Is de dop niet defect ?
Zit er geen scheurtje in het tankje ?
nee dop is niet defect , geen scheurtjes in de expansie tank , koelvloeistof loopt letterlijk uit de overloop van het tankje , moet al problemen gehad hebben want het tankje is reeds geen originele .
Egr-koeler zou eventueel een probleem kunnen geven. Je zou em even tijdelijk kunnen overbruggen om te kijken of je probleem dan weg blijft.
Zal blijkbaar toch de koppaking geweest zijn , ik heb me een vloeistof test aangeschaft en deze was positief , dus cylinderkop eraf.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
4 maanden