Betreft VW t6 bj 2017. 2ltr TDi 204pk, 4 motion.
Koelvloeistof 2x per week bijvullen, soms expansievat opendraaien bij druk aflaten loopt veel koelvloeistof terug in het vat. Het lijkt alsof de vloeistof niet in het circuit rond blijft vloeien en/of er een verstopping in zit.?
Wat is hier aan de hand?
Alvast bedankt voor alle suggesties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je 2 l per wek bij moet vullen dan verbruikt hij dus koelvloeistof en je hebt het er niet over dat hij warm loopt.
als hij echt zoveel verbruikt en je hebt geen uitwendige lekkage dan is de eerste verdachte de egr koeler deze gaan inwendig nog al eens lekken.
groetjes jan.
Hallo Jan, het betreft in deze de VW van mijn vriend. Ik heb hem zojuist de vragen gesteld zoals jij rapporteerde. Ik kom weer op jouw lijn.
Thanks Frans
1 maand
Hoi Jan, het antwoord van mijn vriend is dat de motor NIET warm loopt en, - voor zover hij kan beoordelen -, er ook geen lekkage is. Ik heb hem nu wel geadviseerd om de ODB-scanner te doen inzetten bij een VW-garage. Ik houd je op de hoogte als de "storing" opgespoord kan worden. Van deze VW-bus zal vlg mij veel te checken zijn, mede gelet op de exclusieve uitvoering.
Groetjes, Frans
1 maand
hallo allemaal, hierbij de aanvulling en kennelijk ook de oplossing van het "verdwijnen van koelvloeistof bij in werking zijnde motor". Diverse onderzoeken werden door een vakbekwame automonteur verricht, waarbij gebleken is dat kennelijk de waterpomp niet goed functioneerde. Gekozen werd voor een originele waterpomp(was uiteraard prijzig) maar tot nog toe is er geen sprake meer van "verlies" van koelvloeistof. Probleem opgelost; bedankt voor alle reacties. Frans
2 weken
ja mooi dat het voor elkaar is.
groetjes jan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
1 maand