Goedendag,
Ik probeer op een polo 1.4 16v uit 2001 de basisinstellingen uit te voeren op de nieuwe egr maar blijf maar ERROR in vak 4 krijgen. link naar screenshot: https://ibb.co/iGYS7p wat kan ik nu nog proberen?
Verder geen storingscodes aanwezig behalve dat de egr nog niet ingesteld is.
Auto start wel maar valt na paar minuten vanzelf uit. Daarna start hij niet meer.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de minimum waarde 0,710 V is, dan is de actuele waarde van 0,708 V ONDER dat minimum.
Originele, nieuwe egr gebruikt? Of aftermarket, of 2e hands?
[quote=oldford]Als de minimum waarde 0,710 V is, dan is de actuele waarde van 0,708 V ONDER dat minimum.
Originele, nieuwe egr gebruikt? Of aftermarket, of 2e hands?[/quote]
Aftermarket nieuwe egr van topran.
Verklaart dit ook dat de auto uitvalt als hij nog nie ingeleerd is?
6 jaar
EGR klep inleren (calibreren). bron
Bij vrijwel alle benzine auto's van VAG (Audi/Seat/Skoda/VW) kan/moet de EGR opnieuw worden gecalibreerd / ingeleerd.
Deze procedure is waarschijnlijk alleen van toepassing op magnetische EGR kleppen.
Een auto met een niet-ingeleerde EGR zal wel starten en lopen.
De procedure is als volgt:
Contact AAN, motor UIT
Check of de accuspanning minimaal 11.5 Volt is.
Start VCDS (VAG-COM)
Kies [Select Control Module]
Kies [01-Engine]
Kies [MeasBlocks-08]
Kies Groep [074]
Kies [Go!]
Je ziet achtereenvolgens:
meetwaardeblok (MWB) 074.1: Min Position in Volts (0.77)
meetwaardeblok (MWB) 074.2: Max Postion in Volts (3.75)
meetwaardeblok (MWB) 074.3: Potentiometer voltage (0.908)
meetwaardeblok (MWB) 074.4: Adaption status (Run/OK/etc)
Kies: [Switch to Basic Settings]
meetwaardeblok (MWB) 074.4: Adaption Status: (Run) verandert in 'ADP OK' (calibratie is nu voltooid).
Kies [Switch to Measuring Blocks]
Kies [Close Controller]
Kies [Go Back-06] etc
Extra info:
Als bovenstaande calibratie niet lukt, schakel dan het contact UIT (30 seconden lang), dan weer AAN en probeer het opnieuw.
Voor ECU's welke ME 7.5 hebben moet de koelvloeistoftemperatuur tussen de 10 en 50 °C zijn.
Bron: www.Gerritspeek.nl
Wat ook wel wil helpen is voordat je de procedure uitvoert zorgt dat het foutgeheugen leeg is, ik heb dit zelf namelijk gehad ik kreeg mijn egr klep ook niet ingeleerd met een actuele fout. fout gewist en daarna meteen inleerprocedure uitgevoerd.
Ik denk dat de nieuwe egr gewoon niet goed is. Met de oude kan ik de procedure wel doorlopen alleen geeft de oude daarna foutcodes.
6 jaar
Nieuwe egr was niet goed andere egr is nu ingeleerd.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar