Volkswagen Polo: 'EGR overmatige stroming' komt steeds terug

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: bbz, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 75

Goedeavond,

Heb hier een probleem geval staan, kom er even niet meer uit.

Gaat om een polo 9N 1.4 16V, motorstoring 'P0402 overmatige stroming egr' komt steeds terug.
Heb eerst de oude egr gereinigd, maar kwam niet door de test in VCDS, dicht voltage was te hoog 1.4V. Aangezien dit een project was met winstoogmerk had ik de goedkoopste egr besteld online. Eenmaal ingebouwd werkte het inleren en was het dicht voltage 0.8V, helaas van korte duur, na starten gaf de egr kortsluiting naar massa en liet een zekering van een stuurmodule doorbranden, rommel dus.

Vanochtend een gebruikte originele klep gehaald, inleren werkt goed, dicht voltage 0.9V. Helaas kwam P0402 weer terug na zo'n 20km rijden, soms komt deze na een km al terug, er zit geen lijn in.
Waar kan ik nog meer naar kijken, wat bepaald hoe de egr aangestuurd wordt? Heb tijdens het rijden het voltage gemonitord, deze blijft op een strakke lijn 1.6V. Normaal gaat een egr toch dicht als er vol gas gegeven wordt? Zou zelf veranderingen in het voltage verwachten, maar misschien heb ik dit niet goed.

Hopelijk kan iemand me in de goede richting sturen, alvast bedankt :)

Wouter

Jaydeem15209

Geplaatst door Jaydeem15209 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Jaydeem15209 (0), 4 jaar geleden

Goedemiddag,

De polo is een tijdje uitgeleend en nu weer terug, wil hem nu gaan verkopen maar de egr storing is er nog steeds, een auto verkopen met motorstoring is niet echt ideaal dus probeer het nog eens.
De eerste egr klep gaf niks geen veranderingen in voltage met open sturen (afbeelding klep 1).
Heb er nu weer een andere klep inzitten en zie wel een kleine schommeling in voltage maar het is niet veel (afbeelding klep 2). Ook nu komt de storing ook weer terug na zo'n 10-20km rijden.

Zal deze egr klep ook slecht zijn of moet ik het ergens anders zoeken? Hoe wordt de egr stroming bepaald door de ecu? Zover ik weet heeft de polo geen dpf sensor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.